آفتاب
کوتاه از کانون

آمادگی کانون زبان ایران برای آموزش دو زبان جدید

آمادگی کانون زبان ایران برای آموزش دو زبان جدید

تهران-ایرنا-کانون زبان ایران، دو زبان چینی و ایتالیایی را در فهرست جدید زبان‌های آموزشی قرار داد که کار جذب مدرس این دو زبان با برپایی یک آزمون ویژه آغاز می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برای نخستین بار است که آموزش زبان‌های چینی و ایتالیایی نیز در دستور کار فعالیت‌های آموزشی کانون زبان قرار می‌گیرد در حالی که این مجموعه هم‌اکنون 7 زبان انگلیسی، عربی، آلمانی، روسی، فرانسه، اسپانیایی و فارسی (به غیر فارسی زبانان) را آموزش می‌دهد.
بر همین اساس کانون زبان ایران در نظر دارد برای نخستین بار در تهران و جهت تامین کادر آموزشی خود و با برپایی آزمون اقدام به جذب مدرس کند.
فراخوان این آزمون در سایت کانون زبان به نشانی اینترنتی www.ilireg.ir منتشر شده است و داوطبان در صورت موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه و پس از گذراندن دوره آموزشی پذیرفته خواهند شد.
علاقه‌مندان به ثبت نام لازم است پس از مراجعه به سایت و مطالعه پوشه‌های پیوست خبر مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

**مربیان کانون در کارگاه «فیلم‌نامه‌نویسی خلاق در پویانمایی» شرکت می‌کنند
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم زمان با برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و با هدف توجه به نقش و جایگاه مهم نویسندگی خلاق، در کارگاه «فیلم نامه نویسی خلاق در پویانمایی» با مبانی نظری و عملی فیلم‌نامه نویسی آشنا می‌شوند.
براین اساس طی کارگاهی فرآیند نوشتن، مبانی نظری فیلم‌نامه‌نویسی، ‌پرورش خلاقیت برای این هنرجویان تشریح خواهد شد و مربیان کانون طی پنج روز توسط حمیدرضا حافظی ایده‌پردازی خلاق را می‌آموزند و در ادامه ایده‌های خود را با بداهه‌پردازی شخصیت و داستان و به شیوه‌ فیلم‌نامه‌نویسی شهودی تا مرحله‌ فیلم‌نامه کامل پیش می‌برند.
همچنین در این کارگاه فنون و شگردهای فانتزی‌نویسی و طنزپردازی تدریس خواهد شد.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 12 تا 16 اسفند 1397 به دبیری محمدرضا کریمی صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

**اجرای نمایش «راز گنجور» در مرکز تئاتر کانون تا پایان سال تمدید شد
اجرای تئاتر دیجیتالی «راز گنجور»، به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از 9 دی آغاز شد و قرار بود تا پایان بهمن ادامه‌ داشته باشد که به دلیل استقبال تماشاگران تا پایان سال 1397 تمدید شد.
این نمایش یک اثر تعاملی است که تماشاگران در پیشبرد داستان آن نقش مستقیم خواهند داشت و مخاطبان کودک و نوجوان می‌توانند مانند یک بازی رایانه‌ای در این نمایش به ایفای نقش بپردازند و مرحله به مرحله با شخصیت‌های نمایش تا انتها پیش بروند.
داستان نمایش «راز گنجور» در سرزمینی دور رخ می‌دهد. پَلَشت، دیوِ پلیدی‌هاست که همیشه راز شادی را می‌دزدد و این بار هم باعث می‌شود مردم کم‌کم شادی را از یاد ببرند. بالاخره گنجور پسر بچه‌ای که نزد سیمرغ بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد تا شادی را پس بگیرد، از این جاست که او با چالش‌هایی در این مبارزه روبرو می‌شود.»
سها آردم، هانی حسینی، رامین کهن و متین گودرزی به عنوان بازی‌گر و بازی‌دهنده عروسک، صدف بیگدلی و مرضیه نادری به عنوان طراح و سازنده عروسک، آرمان مقدم، تصویرسازی آرین حسنوندی، طراح انیمیشن و تصاویر دیجیتال، سهیل سهیلی به عنوان آهنگ‌ساز و طراح صدا و رفعت هاشمی سیسخت و مرضیه سرمشقی به عنوان طراح پوستر و بروشور با این اثر همکاری کرده‌اند.
گفتنی است نمایش «راز گنجور» صبح‌ها با هماهنگی قبلی ویژه مدارس و بعدازظهرها ساعت 17 برای عموم بر روی صحنه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و ذخیره بلیت با شماره تلفن‌های 02188966119 و 09034990285 تماس بگیرند.
علمی**9294*1440
کد N2094557

وبگردی