آفتاب
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

برنامه نویسی امنیت اطلاعات بازار کار مناسبی دارد

برنامه نویسی امنیت اطلاعات بازار کار مناسبی دارد

تهران- ایرنا- عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: با توجه به فراگیری فضای مجازی، دانش آموختگان حوزه آی تی با فراگیری برنامه نویسی در حوزه امنیت، بازار کار مناسبی در داخل و خارج از کشور برای خود ایجاد می کنند.

شاهو صبار امروز (سه شنبه) در سمینار چشم انداز فضای مجازی: راهنمایی، روندها، الگوها و توسعه های 2019 در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران اظهار کرد: فضای مجازی هر روز به لحاظ تعداد افراد دربرگیرنده و حوزه‌های فعال گسترش می یابد.
وی افزود: با توجه به فراگیری فضای مجازی در تمامی عرصه های زندگی مسئله امنیت اطلاعات حیاتی تر می شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آمار سرقت اطلاعات در جهان به صورت تصاعدی افزایش می یابد، گفت: 157 مورد سرقت اطلاعات در سال 2005 در آمریکا رخ داد، اما در سال 2017 سرقت اطلاعات به 184 میلیون رسیده است.
به گفته صبار، عمده اطلاعات سرقت شده در حوزه های تجارت و اطلاعات حساس افراد در حوزه سلامت بوده است.
وی با اشاره به اینکه 31 درصد سازمان ها و شرکت های تجاری مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته اند، یادآور شد: اهمیت ایجاد یک سیستم ایمنی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات اهمیت بسیاری پیدا کرده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: پس از سرقت اطلاعات در فضای مجازی، شرکت ها برای هر یک واحد اطلاعات 157 دلار خسارت متحمل می شوند.
صبار با اشاره به اینکه مقررات اطلاعات آزاد در اروپا در این سال ها اهمیت بسیاری پیدا کرده، خاطرنشان کرد: 74 درصد شرکت های بزرگ، اطلاعات خود را به صورت رمزی ذخیره می کنند. از این رو ایران باید برای ذخیره اطلاعات در سایر کشورها سیستم حفاظتی مناسبی طراحی کند.
به اعتقاد وی، هوش مصنوعی به سنجش حوزه ها برای دفاع از امنیت اطلاعات کمک می کند، اما هکرها نیز با استفاده از همین موضوع حفره های سرقت اطلاعات را شناسایی می کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: هر چقدر تلاش شرکت ها برای امنیت اطلاعات افزایش یابد، به همان اندازه کوشش هکرها برای سرقت اطلاعات نیز بیشتر می شود.
صبار خاطر نشان کرد: سرقت اطلاعات افراد و شرکت ها به قدری سودآور است که هکرها ترجیح می دهند با وجود متحمل شدن جریمه های سنگین به این کار ادامه دهند.
وی درباره پیش بینی ها در مورد امنیت فضای مجازی در سال 2019 گفت: تقویت سیستم های ایمنی، استفاده از افراد متخصص در این حوزه و از سوی دیگر دستکاری بیشتر اطلاعات افراد از جمله مواردی است که در سال جدید ایجاد می شود.
صبار افزود: با افزایش دستکاری اطلاعات افراد، مردم نسبت به موسسات مالی و بانکی بی اعتماد می شوند. با توجه به فراگیری فضای مجازی، دانش آموختگان حوزه آی تی با فراگیری برنامه نویسی در حوزه امنیت، بازار کار مناسبی در داخل و خارج از کشور برای خود ایجاد می کنند.
*9491*1584
کد N2093993

وبگردی