آفتاب
با موافقت نمایندگان؛

سهم روستاهای شهرستان تهران از عوارض ارزش افزوده ۱۲ درصد تعیین شد

سهم روستاهای شهرستان تهران از عوارض ارزش افزوده ۱۲ درصد تعیین شد

وکلای ملت، عوارض ارزش افزوده شهرستان تهران را به نسبت ۸۸ درصد نقطه شهر تهران و ۱۲ درصد نقطه روستایی و عشایری توزیع کردند.

گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی وکلای ملت با الحاق بندی به تبصره ۶ مقرر کردند، عوارض ارزش افزوده موضوع جزء یک بند (ب) ماده ۶ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در شهرستان تهران به نسبت ۸۸ درصد نقطه شهر تهران و ۱۲ درصد نقطه روستایی و عشایری توزیع شود.

این بند با ۱۴۶ رأی موافق، ۴۳ رأی و ۹ رأی از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

طبق جزء یک بند (ب) ماده ۶ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه، عوارض وصولی بند(الف) ماده(۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، با رعایت ترتیبات قانونی و پس از کسر وجوه مقرر در قانون مذکور و واریز به حساب تمرکز وجوه آن استان نزد خزانه‌داری کل کشور از طریق حساب رابطی که بنا به درخواست سازمان امور مالیاتی کشور توسط خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌گردد، به نسبت هفتاددرصد(۷۰%) شهرها و سی‌درصد(۳۰%) روستاها و مناطق عشایری و براساس شاخص جمعیت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌گردد.

سهم روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری به حساب فرمانداری‌های شهرستان مربوط واریز می‌گردد تا با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همان روستاها و مناطق عشایری هزینه شود.

کد N2093983

وبگردی