آفتاب
رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:

ورود فناوری به حوزه توانبخشی نیاز روز کشور است

ورود فناوری به حوزه توانبخشی نیاز روز کشور است

تهران-ایرنا-رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت:فناوری در توانبخشی حوزه ای است که در کشور شدیدا نیاز به توجه دارد و از نیازهای روز کشور است.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،دکتر' امیر مسعود عربلو ' روز سه شنبه در آیین آغاز به کار اولین استارتاپ تریگر تخصصی توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت:آنچه که برای رونق و توسعه این حوزه لازم است، همکاری در دانشگاه و فراهم کردن زیر ساخت ها است.
وی با بیان اینکه حوزه فناوری در توانبخشی حوزه بسیار بکری است،ادامه داد:حوزه های اجتماعی و سالمندی نیاز شدیدی به محصولات فناور دارد، درحال حاضر 8 میلیون سالمند در کشور داریم و 30درصد این سالمندان تنها در خانه زندگی می کنند.
عربلو بیان کرد: امروزه با استفاده از فناوری ها خدمات خوبی به این نوع سالمندان ارائه می شود،امروزه بحث خانه هوشمند مطرح است.
وی با بیان اینکه اولویت ما استفاده از ظرفیت دانشگاه ها است و باید تعاملات بیشتری با دانشگاه های فنی فراهم کنیم،تصریح کرد:دانشگاه در حوزه پژوهش هیچ بدهی ندارد،اما باید طرح هایی که ارایه می شود از نظر مالی و فنی بررسی شود،قطعا اگر محصول ساخته و استفاده شود،مقاله نیز از دل آن بیرون می آید. دانشگاه آماده هر گونه حمایت و همکاری برای توسعه فناوری ها است.
عربلو افزود: در حوزه فناوری و خلق محصول از دو سال قبل فعالیت دانشگاه شروع شده و در حوزه توانبخشی نیز شرکت های دانش بنیان ورود ورده اند اما حوزه ای است که در کشور شدیدا نیاز به کار دارد.
علمی 9340**1440
کد N2093913

وبگردی