آفتاب
با راه اندازی پایانه ایرانشهر؛

ظرفیت فرودگاه امام به 25 میلیون مسافر افزایش می یابد

ظرفیت فرودگاه امام به 25 میلیون مسافر افزایش می یابد

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از فاز نخست ترمینال ایرانشهر ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، به 25 میلیون مسافر در سال افزایش می یابد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)،«محمد اسلامی» در بازدید از فرودگاه امام خمینی ( ره ) افزود: امروزه در دنیا فرودگاه ها نماد توسعه و پیشرفت یک کشور محسوب می شوند و ما باید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را به نماد توسعه کشور تبدیل کنیم.
وی گفت: با استانداردهای یک فرودگاه مدرن فاصله داریم و باید برای ساخت فرودگاه های مدرن در کشور برنامه ریزی های دقیق داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با افق 30 ساله گفت: این طرح یکی از مهمترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای ساخت فرودگاه های مدرن در کشور است.
اسلامی با بیان اینکه یکی از پروژه های مهم فرودگاهی ما ساخت ترمینال سلام با مدرن ترین تجهیزات است، اضافه کرد: ظرفیت اعزام و پذیرش ما در فرودگاه امام پنج میلیون مسافر در سال افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم، ساخت ترمینال ایرانشهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام انجام شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ظرفیت جایجایی مسافر در فرودگاه امام سالیانه به بیش از هشت میلیون مسافر رسیده و ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام در فاز نخست قابلیت اعزام و پذیرش 25 میلیون مسافر در سال را دارد و در فاز نهایی ظرفیت اعزام و پذیرش این ترمینال آن به بیش از 100 میلیون مسافر در سال افزایش خواهد یافت.
اقتصام**1108**2022
کد N2093888

وبگردی