آفتاب

منطقه ورجین را احیا خواهیم کرد

منطقه ورجین را احیا خواهیم کرد

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده ورجین به علت چرای بی رویه دام و … تاکید کرد: منطقه از دست رفته ورجین را باید به‌سرعت نجات دهیم.

به گزارش ایسنا سیاوش شهریور در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان شمیرانات در در سالن اجتماعات فرمانداری با تاکید بر احیا و گسترش فضای سبز شهرستان اظهارکرد: باید تلاش کنیم با همکاری حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان‌های مردم نهاد و دانشجویان علاقه‌مند منطقه ورجین را احیا کنیم.

وی افزود: سطح شهر و ارتفاعات شمیرانات ظرفیت بالایی برای توسعه فضای سبز دارد که باید با برنامه‌ریزی و همکاری از آن استفاده کنیم. با توسعه فضای سبز شمیرانات می‌توانیم شاهد کاهش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما باشیم. ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی جهت تحقق این اهداف به دهیاران طرح ارائه دهند.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: می‌توانیم با آموزش و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای بانوان روستایی، در راستای گسترش فضای سبز روستاهای شهرستان گامی مثبت برداریم.

قدرتی افزود: از بین رفتن مراتع و فرسایش خاک، منطقه را مستعد سیلاب و حوادث طبیعی کرده است که باید برای پیشگیری و مقابله با حوادث در صدد جنگل‌کاری و کاشت گیاهان مناسب برآییم.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، وی نیز تاکید کرد: منطقه حفاظت شده ورجین اولویت اول جنگل‌کاری در شهرستان شمیرانات است. خاک ورجین باید تثبیت شود تا از جان و مال مردم حفاظت شود.

انتهای پیام

کد N2092799

وبگردی