آفتاب

برگزیدگان جایزه ملی تعالی گردشگری هفته آینده اعلام می شوند

برگزیدگان جایزه ملی تعالی گردشگری هفته آینده اعلام می شوند

تهران-ایرنا-رئیس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت:برگزیدگان اولین جشنواره تعالی صنعت گردشگری روز یکشنبه «پنجم اسفند ماه 1397» معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو امروز دوشنبه در نشست خبری که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزارشد با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه کشور و نقش آن درکاهش وابستگی به صادرات نفت افزود: ایران یکی از مقاصد اصلی گردشگری فرهنگی به شمار می رود و از اینرو ایجاد چنین جایزه ای در حوزه گردشگری اهمیت فراوانی دارد.
وی با اشاره به تلاش ها برای ایجاد این جایزه گفت:اولین تلاش ها حدود سه سال پیش در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شد که سرانجامی نداشت اما در پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بار دیگر این ایده مطرح و استقبال شد.
رئیس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: شرکت در این جشنواره داوطلبانه است و بر این اساس امسال در دوره اول برگزاری حدود 50 موسسه اعلام آمادگی کردند و در نهایت پس از ارزیابی 23 موسسه انتخاب شدند.همچنین برای بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای این مؤسسات که در دوره‌های ارزیابی حضور داشتند، ۴۰ ساعت دوره آموزشی برگزار شد.
خوشخو گفت:جایزه امسال در سه رده تعهد به تعالی،رده اشتهار به تعالی و تندیس تعالی اهدا خواهد شد.رده تعهد به تعالی شامل کسانی است که علاقمند به رشد سازمان خود هستند و به این مرحله راه پیدا کردند. رده دوم جایزه اشتهار به تعالی است و شامل آنهایی است که به نحوی در این عرصه شهرت دارند و رده اول را طی کرده‌اند و به این مرحله راه یافته‌اند.
رئیس پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی افزود: رده سوم که جایزه تندیس تعالی است نیز به موسساتی که دو مرحله نخست را سپری کرده‌اند اعطا می‌شود.
وی در مورد کم بودن تعداد شرکت کنندگان در جشنواره امسال نیز با اشاره به اینکه مهم‌ترین جایزه تعالی کشور«جایزه ملی تعالی سازمانی» است، گفت:این جایزه در سال 82 که اولین دوره آن بود فقط 16 شرکت کننده داشت و امسال به 45 شرکت کننده رسیده بود. بر این اساس می توان گفت 23 شرکت کننده برای دوره اول برگزاری آمار خوبی است. بعلاوه همانگون که اشاره شد ثبت نام در این جشنواره به صورت داوطلبانه بوده که یعنی باید خود شرکت ها تشخیص می‌دادند که آیا شایستگی لازم برای رقابت را دارند یا خیر.

*** جشنواره ملی طراحی بسته بندی صنایع خلاق و فرهنگ
خوشخو با اشاره به ضعف موجود در بسته بندی محصولات داخلی و فروش مجدد بسیاری از محصولات داخلی توسط فروشندگان خارجی با بسته بندی جدید گفت:بسته بندی یکی از مهمترین موضوعات مطرح در حوزه عرضه محصولات است.
وی ادامه داد:بر همین اساس ما جشنواره ملی طراحی بسته بندی صنایع خلاق و فرهنگ را تعریف کردیم. هدف از این جشنواره نیز ایجاد انگیزه میان تولیدکنندگان جهت بهره گیری از روش های کارآمد بسته بندی و معرفی روش های جدید و نو برای بسته بندی صنایع فرهنگی است.
رئیس پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تاکید کرد: به علاوه گسترش فضای رقابتی و نوآوری و رونق بخشیدن به کسب و کار نیز از اهداف دیگر این جشنواره شمرده می شود.
وی اظهار داشت:مخاطبین ما در این جشنواره شامل طراحان صنعتی با گرایش محصولات فرهنگی، تولید کنندگان محصولات فرهنگی، هنرمندان و تولیدکنندگان آثار هنری هستند. بعلاوه توزیع کنندگان عمده و مصرف کنندگان عمده نیز از جمله مخاطبین ما محسوب می شوند.
در ادامه این نشست مهدی عباسی معاون پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اظهار کرد: جشنواره ملی طراحی بسته بندی صنایع خلاق و فرهنگ قرار است در دو بخش اصلی محصول و ایده های نو در مرداد ماه سال آینده برگزار شود.این دو رویداد (جایزه تعالی و جشنواره بسته بندی) قرار است از این پس به صورت سالانه در اسفند (جایزه تعالی) و مرداد (جایزه بسته بندی) برگزار شود.
**م.ج**1440
کد N2092782

وبگردی