آفتاب

اشپیگل: ایران به توسعه صنایع نظامی به روز روی آورده است

اشپیگل: ایران به توسعه صنایع نظامی به روز روی آورده است

تهران - ایرنا - نشریه اشپیگل با اشاره به رونمایی از زیردریایی جدید فاتح از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گزارشی نوشت: تهران به دلیل فشارهای بین المللی به گسترش صنعت نظامی خود و تولید تجهیزات به روز نظامی روی آورده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، زیرسطحی 527 تنی فاتح نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران است که دیروز با حضور رییس جمهوری رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) ملحق شد.
نشریه اشپیگل دراین باره ادامه داد: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی از زیردریایی بومی جدید کشورش(فاتح) که قابلیت تجهیز با موشک های کروز تا برد 2000 کیلومتر را دارد، رونمایی کرد. در حالی که در کنفرانس اخیر مونیخ این کشور و امریکا نشان دادند که خبری از آشتی میان آنها وجود ندارد.
این نشریه آورده است که این زیردریایی 600 تنی با به روزترین سلاح ها، خطری برای رژیم صهیونیستی و پایگاههای نظامی آمریکاست.
اشپیگل در ادامه چنین اعلام کرد که ایران به دلیل فشارهای بین المللی و تحریمهای گسترده در حوزه سلاح به گسترش صنعت نظامی کشورش روی آورده است.سال گذشته تهران از ناوشکنی رونمایی کرد که توسط مدار قابل تشخیص نیست.
این گزارش درادامه با اشاره به افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه نوشت : ادامه این روند فشار زیادی به اروپا از جمله آلمان تحمیل می کند. علاوه بر این امریکا از اروپاییان خواسته است که برجام را ترک کنند، اما آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ سیاست امریکا را زیر سوال برد و تاکید کرد که برجام بایستی حفظ شود. «ما اجازه نداریم که این قرارداد را از بین ببریم.»
کنفرانس سه روزه امنیتی مونیخ دیروز به پایان رسید.
اروپام**9407**1590
کد N2092663

وبگردی