آفتاب
توسط مدیران شهری پایتخت

بزرگترین سامانه منابع انسانی رونمایی شد

بزرگترین سامانه منابع انسانی رونمایی شد

تهران- ایرنا- سامانه جامع منابع انسانی در واحدهای تابعه شهرداری تهران که از آن به عنوان بزرگترین سامانه در تاریخ کشور یاد می شود روز دوشنبه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رونمایی این سامانه با حضور شهردار تهران در جریان نخستین جشنواره تجارب مدیران شهری پایتخت در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران انجام شد.
ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران این سامانه را بزرگترین طرح منابع انسانی در تاریخ کشورمان خواند و گفت :تاکنون سامانه ای به این گستردگی وجود نداشته و پس از 400 روز تلاش شبانه روزی به ثمر نشسته است که اطلاعات آن را به مردم تقدیم خواهیم کرد.
وی توضیح داد: در این سامانه اطلاعات حقوق مدیران در اختیار شهروندان قرار می گیرد و گام بزرگی در تحقق وعده های شهرداری تهران خواهد بود.
به گفته وی ، آیین نامه ها و بخشنامه ها در قالب یک کتاب قانون در منابع انسانی به چاپ رسیده است که معیار عمل در شهرداری خواهد بود.
شیخ با اشاره به جزییات نخستین جشنواره تجارب مدیران شهری گفت: 122 شهردار ناحیه در مناطق 22 گانه تهران، تجارب شهری خود را در این جشنواره به اشتراک گذاشتند که این امر فرصتی برای ارتقای تعالی سازمانی، توان افزایی مدیران شهری و خدمت به شهروندان به شمار می رود.
وی اظهار امیدواری کردکه از این تجارب الگوگیری و خدمات به شکل مناسب تر به شهروندان ارائه شود.
شیخ با بیان اینکه این جشنواره گامی در شناسایی تجارب ارزشمند و طلایی در مسائل مختلف شهری و به اشتراک گذاشتن آنها به شمار می رود گفت: دانشگاه ها در این زمینه همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته اند.
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزبینی حکیمانه اعلام کردند که باید تجارب شناسایی شود و مورد استفاده قرار گیرد از این رو برگزاری این جشنواره گام بسیار مهمی بود که درشهرداری تهران به ثبت رسید.
شیخ تاکید کرد: این جشنواره با درک ضرورت شناسایی دقیق مسائل شهری و عوامل موفق در مدیریت شهری با بهره گیری از بهترین تجربه ها برگزار شد و امید است در مراحل بعدی در سطح ملی و بین المللی اجرایی شود.

**موضوعات راهبردی در سامانه هوشمندسازی شد
به گزارش ایرنا ،قائم مقام معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران نیز در این جشنواره اظهارداشت: در سامانه جامع منابع انسانی موضوعات راهبردی را هوشمندسازی کرده ایم تا از این طریق یکپارچه سازی اطلاعات و شفاف سازی اطلاعات در منابع انسانی صورت گیرد.
داور نظری اردبیلی افزود: 66 هزار نفر در شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستند که در این سامانه در کنار بررسی مدارک تحصیلی، مهارت و توانمندی، اطلاعات مدیران و کارکنان شهرداری تهران نیز بارگزاری شده است.
وی ادامه داد: حقوق مدیران شهرداری تهران نیز در این سامانه شفاف سازی شده است.
نظری اردبیلی تاکید کرد: در این سامانه بسته به اطلاعات کارکنان شهرداری در صورتی که مدیران نیازمند جذب نیرو باشند بر اساس توانمندی اقدام به جذب نیرو می کنند.

** سامانه گامی برای زیرساخت های شهر هوشمند
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز در ادامه این جشنواره اظهار داشت: این سامانه گامی در راستای زیرساخت های شهر هوشمند است تا از کارکنان و نیروی انسانی بیشترین بهره وری صورت گیرد.
محمد فرجود تاکید کرد: این سامانه دارای دو لایه تجمیع اطلاعات کارکنان و ارتباط با سایر نهادها است که در آن 25 زیرسیستم اصلی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد : این سامانه در راستای تبادل اطلاعات به نهادهای اجرایی و سامانه دولت متصل است تا از این طریق از مراجعه به سایر نهادها کاسته شود.

** 200 اثر به جشنواره رسید
مدیرکل ارزشیابی و کارگزینی شهرداری تهران نیز گفت: 200 اثر به نخستین جشنواره تجارب مدیران شهرداری رسید که از این تعداد 25 اثر شایسته تجلیل شد.
مجتبی حسینی توسل اظهارداشت: این تعداد اثر در 9 حوزه تخصصی از جمله مدیریت مصرف آب، محیط زیست، برنامه ریزی شهری، اداری و مالی، اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری، معماری و شهرسازی و منابع انسانی بود.
وی افزود: در مرحله اول کمیته های داوری تشکیل شد و آثار را مورد بحث و بررسی قرار دادند که از این میان 93 تجربه مدیران شهری قابل ثبت قرار گرفت.
مدیرکل ارزشیابی و کارگزینی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: مجموعه آثار برگزیده در قالب کتابی چاپ شد تا در اختیار مدیران شهری برای بهره مندی از این تجارب قرار گیرد.

تهرام/8138/ 1008
کد N2092601

وبگردی