آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

بیانیه رهبری منشور تربیت سیاسی آموزش و پرورش شود

بیانیه رهبری منشور تربیت سیاسی آموزش و پرورش شود

تهران-ایرنا-معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش در آئین افتتاحیه دوره آموزشی سه‌ روزه تأمین مدرس تربیت سیاسی با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری گفت:این بیانیه باید منشور تربیت سیاسی این وزارتخانه در دهه پنجم انقلاب شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات حوزه وزارتی آموزش ‌و پرورش، علیرضا کاظمی در آئین افتتاحیه دوره آموزشی سه‌ روزه تامین مدرس تربیت سیاسی که با حضور نمایندگان منتخب فرهنگیان و کارشناسان سیاسی و اجتماعی استان‌های سراسر کشور در اردوگاه باهنر برگزار شد، افزود: روح حاکم بر این بیانیه افتخار به دستاوردها و گذشته انقلاب است.
وی اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب همواره باید سرلوحه عمل و برنامه های وزارت آموزش و پرورش باشد و باید تلاش کنیم اهداف انقلاب را با سرعت بیشتری پیش ببریم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش ایجاد روح امیدآفرینی و امیدبخشی به جامعه را از ویژگی‌های این بیانیه دانست و تصریح کرد: مدرسان تربیت سیاسی باید با تفکر خلاقانه برنامه‌های مورد نظر معاونت پرورشی را اجرایی کنند.
کاظمی تربیت سیاسی را یکی از عوامل موثر در ساحت تربیت اجتماعی سند تحول بنیادین نظام آموزشی دانست و افزود: خروجی این ساحت، تربیت فردی صالح و شهروندی مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی است و این ساحت با مشارکت فرد در این فرآیند میسر می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش ادامه داد: آگاهی بخشی، معرفت، شناخت ساختار و اندیشه حکومت، اولین گام در تربیت سیاسی است لذا اگر دانش‌آموزی این آشنایی را نداشته باشد، از تربیت سیاسی بهره‌مند نمی‌شود.
کاظمی ایجاد حساسیت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دومین گام تربیت سیاسی دانست و بیان داشت:‌ افراد باید خود را در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور دهند و این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.
وی تربیت مدیران لایق و دارای بصیرت عمیق و قدرت تحلیل مسائل سیاسی کشور و جهان را سومین و مهم‌ترین گام در راستای تربیت سیاسی دانست و یادآورشد: کارهای بسیاری در آموزش‌ و پرورش در دهه‌های اخیر انجام‌ شده اما با مطلوب همچنان فاصله داریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کنار تعلیم و تربیت رسمی برنامه‌های فوق‌برنامه بسیاری در این وزارتخانه انجام‌ شده است، گفت: ایجاد تشکل‌های مختلف در مدارس مانند، سازمان هلال‌احمر، بسیج، سازمان دانش‌آموزی و برگزاری شوراهای دانش‌آموزی از جمله این کارها است و این تشکل‌ها روحیه مشارکت‌پذیری و کارگروهی را در بین دانش‌آموزان تقویت می‌کند.
کاظمی حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن ماه را نمونه‌ بارز تربیت سیاسی دانست و تصریح کرد: باید شبکه تربیت سیاسی را طراحی و آن را از ستاد به‌صف توسعه دهیم.
علمی**1883**1440
کد N2092586

وبگردی