آفتاب

برف و کولاک، نیمی از کشور را فرا می‌گیرد

برف و کولاک، نیمی از کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور برای فردا در تهران و ۸ استان کشورمان، "برف و کولاک" پیش‌بینی کرد.

آفتاب: سازمان هواشناسی کشور برای فردا در تهران و ۸ استان کشورمان، "برف و کولاک" پیش‌بینی کرد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا سه‌شنبه 30 بهمن به سبب بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد.
از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی سازمانهای ذیربط برای کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود و هموطنان عزیز تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند.

جو برفی کشور تا آخر بهمن
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای برخی از نواحی کشور امروز (۲۹ بهمن ماه) متأثر از موج دیگر بارشی خواهد بود. به این ترتیب که در دامنه‌های زاگرس مرکزی، در جنوب آذربایجان غربی، شرق و شمال شرق خوزستان، غرب و مرکز کرمانشاه، نقاطی از استان‌های کردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری بویژه منطقه کوهرنگ، همدان و مرکزی همراه با کاهش نسبی دما، بارش باران و برف، وزش باد، کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد در گردنه‌های کوهستانی و برفگیر پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت‌وگو با تاکید بر اینکه فردا (۲۹ بهمن) در سواحل دریای خزر و اردبیل آسمان صاف و نیمه ابری، وزش باد جنوبی و افزایش دمای موقتی حدود سه تا شش درجه سانتیگراد مورد انتظار است، اظهارکرد: از روز سه‌شنبه (۳۰ بهمن) وضعیت هوا در این منطقه تغییر می‌کند و با شمالی شدن جریانات هوا، علاوه بر متلاطم شدن دریا، بارش و کاهش دما در کرانه‌های دریای خزر آغاز می‌شود.
وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت‌: آسمان تهران (۲۹ بهمن)، صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد و دمای تهران در این روز بین ۱۰ تا یک درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین فردا (۳۰ بهمن) آسمان پایتخت صاف و در طول روز با وزش باد همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در آخرین روز بهمن ماه به ۱۱ و یک درجه سانتیگراد می‌رسد./ایسنا


کد N2092104

وبگردی