آفتاب
با ابلاغ دستور رییس جمهوری،

22 طرح دریایی و بندری در هرمزگان بهره برداری شد

22 طرح دریایی و بندری در هرمزگان بهره برداری شد

بندرعباس- ایرنا- با ابلاغ دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی در پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران در بندرشهید رجایی، بهره برداری همزمان از 22 طرح دریایی و بندری هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار داشت: این طرح ها با اعتبار 104 میلیون یورو به ارزش یکهزارو16 میلیارد ریال شامل 12 دستگاه گنتری کرین پیشرفته برای تخلیه و بارگیری کانتینر از کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم به عنوان بخشی طرح های مهم این بندر از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.
محمد اسلامی ادامه داد: این طرح های سرمایه گذاری، توسعه ای، عمرانی، فنی و دریایی در بنادر شهید رجایی، شهید حقانی، لنگه، جاسک، چارک و جزایر قشم، هرمز و لاوان اجرایی شده که توانایی اشتغالزایی 2هزار نفر به صورت مستقیم را داراست.
به گفته وی، حداث 3 پایانه نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس، یک پایانه ترانزیتی و صادراتی و یک پایانه ورود و خروج کامیون از جمله طرح های سرمایه گذاری است که به دست رییس جمهور به بهره برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از 12 دستگاه جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل(گنتری کرین) ترمینال کانیتنری شماره دو بندر شهید رجایی بیان داشت: کل هزینه طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی این جرثقیل ها 104 میلیون یورو برآورد شده است.
اسلامی عنوان کرد: این جرثقیل های فوق سنگین کانتینری از نوع آخرین نسل گنتری کرین سوپر پست پاناماکس هستند که در سال 95 پس از برجام خریداری و در نیمه نخست سال گذشته از طریق کشتی به بندر شهید رجایی منتقل شده است.
وی گفت: با بهره برداری این تعداد جرثقبل علاوه بر افزایش ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی به 5,8 میلیون تی ای یو برای 700 نفر فرصت اشتغال را به دنبال دارد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با اضافه شدن این گنتری کرین ها، تعداد جرثقیل های کشتی به ساحل در بزرگترین بندر کانتینری ایران از 18 دستگاه به 30 دستگاه افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، اجرای مرحله دوم تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس، لایروبی کانال ورودی بندرگاه هرمز، طرح جامع اطفا حریق بندر شهید رجایی و تعمیرات اساسی اسکله 20 این بندر، ساخت و نصب اسکله های فلزی شناور برای مبادی گردشگری جزیره قشم، بندر شهید حقانی و شناورهای جستجو و نجات در بنادر و جزیره ها از دیگر طرح هایی بود که امشب به دست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان افتتاح و به بهره برداری رسید.
9887 /6048
کد N2091843

وبگردی