آفتاب
پیام وزیر فرهنگ به مناسبت هفت هزارمین شماره روزنامه ایران

استمرار جریان سازی دراین برهه حساس یک اتفاق مبارک است

استمرار جریان سازی دراین برهه حساس یک اتفاق مبارک است

تهران – ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت انتشارهفت هزارمین شماره روزنامه ایران، تاکید کرد: در چنین دوره حساسی، انتشارهفت هزارمین شماره و تداوم اثربخشی و استمرار جریان سازی یک روزنامه، خود یک اتفاق میمون و مبارک است.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، درپیام سیدعباس صالحی که درآیین تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران توسط همایون امیرزاده رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، آمده است: «در دوران تحول و یا دگردیسی رسانه، نقش و جایگاه اصحاب رسانه بیش از پیش اهمیت می یابد؛ آنان از یک سو باید رویدادها را در قالب خبر آگاهی بخش مخابره کنند و از سویی فراتر از خبر باید تفاسیر را در بستری واقع بینانه در اختیارمخاطب قراردهند.علاوه بر آن باید متعهدانه به پیامدهای پیام ها و نظرهای خود نیز بیاندیشند.

** رسانه ها فقط راویان بی نظیر نیستند بلکه ناظران بانظرهستند

وی می افزاید: یکی از فرازهای مهم بیانیه «گام دوم انقلاب» که رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند، توجه به همین سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن با هدف مأیوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است. چنانکه ایشان خبرهای دروغ، تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، پنهان کردن جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکارمحسّنات بزرگ را جزو برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران عنوان کرده اند که رسالت و مأموریت اصحاب قلم را در این نبرد همه جانبه با هسته های ضد اعتماد ساز و آینده سوز بیشتر تبیین می کند.
عضو کابینه دولت دوازدهم در این پیام خاطرنشان می کند: اصحاب رسانه فقط راویان بی نظیر نیستند که ناظران بانظرهستند که درمقابل رسانه های شبه سلاح خارجی، همچون سامانه حفظ صلاح داخلی عمل می کنند.
آینده سازی می کنند تا خبرپردازی، دیده سازی می کنند تا دیده بانی، قلم در دست اصحاب رسانه همچون سلاح دفاع از مرزهای دینی، اخلاقی، فکری، فرهنگی و ملی عمل می کند که بذر نگاه به آینده را درفضای عمومی می کارد.

** تداوم اثربخشی و استمرار جریان سازی

صالحی تاکید کرد: گرچه دشواری ایام و دشمنی اغیار، اهل رسانه را نیز از تیغ گزند خود مصون نداشته و آنان را در این مصاف سخت، علاوه بر آنکه باید زورق خود را از تلاطم بادهای ناهموار ناامیدی القایی نگاه دارند، باید نگاهبان زورقی باشند که با انواع طوفان های اقتصادی نه فقط معیشت که ماهیت آن را نیز تهدید می کند. از تأمین کاغذ تا تسهیل توزیع روزنامه ها و از تضمین معیشت تا تأمین حداقل های رفاهی اهالی قلم جزو سخت ترین مسئولیت های مدیران رسانه هاست که به ویژه در این تلاطم های اخیر رخ کرده ازاین رو در چنین دوره حساسی، انتشار هفت هزارمین شماره و تداوم اثربخشی و استمرار جریان سازی یک روزنامه، خود یک اتفاق میمون و مبارک است.

** روزنامه ایران صدای همه آنان که دل در گرو ایران دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام آورده است: روزنامه «ایران» درآغاز بیست و پنجمین سال حیات خود همچنان روزنامه ملی ما است.«ایران» روزنامه نظام و انقلاب اسلامی و همه مردم ایران است؛ صدای همه آنان که دل در گرو ایران دارند.
صالحی تصریح کرد: استمرار ربع قرن اثربخشی رسانه ای، بدون شک مرهون تلاش های روزنامه نگارانی است که متعهدانه و مبتکرانه «ایران» را دوست داشتند و باید از اهتمام دلسوزانه بنیانگذاران و مدیران این سالیان تقدیر کرد؛ و اینک اتفاق مبارکی است در هفت هزارمین شماره روزنامه از مدیری تجلیل می شود که در پنج سال اخیر از هیچ تلاشی برای ارتقای«ایران» فروگذار نکرد و از مدیری استقبال می شود که «ایران» را در ادامه حیات حرفه ای خود با نیروی جوان و فکر پویا همراهی کند که بدون شک همیاری تمامی روزنامه نگاران «ایران» صاحبان اصلی این روزنامه را می طلبد.

** تقدیر از روغنی ها آرزوی توفیق برای شفیعی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخاتمه این پیام با تبریک انتشار هفت هزارمین شماره «ایران» و آرزوی فرداهایی بهتر برای «ایران» و ایرانیان.» به محمدتقی روغنی ها دست مریزاد گفته و برای مهدی شفیعی آرزوی توفیق کرد.
به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت انتشار هفت هزارمین شماره روزنامه ایران، عصر یکشنبه با حضور سید ضیاء هاشمی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) ،مدیران مسئول سابق این روزنامه، اصحاب رسانه، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، علی ربیعی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در محل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.
موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به صاحب امتیازی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از سال 1373 آغاز به کار کرده و چندین نشریه از جمله روزنامه ایران، ایران ورزشی، روزنامه انگلیسی زبان «ایران دیلی»، روزنامه عربی زبان الوفاق و روزنامه ایران سپید (ویژه نابینایان) را منتشر می کند.
روزنامه ایران، امروز، 27 بهمن‌ماه 1397، انتشار هفت هزارمین شماره خود را به جشن نشست.
فراهنگ ** 1355 **
کد N2091786

وبگردی