آفتاب
مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

جزئیات استفاده از ابزار صندوق پروژه در تامین مالی حوزه انرژی

جزئیات استفاده از ابزار صندوق پروژه در تامین مالی حوزه انرژی

مدیرعامل بورس انرژی با تشریح جزئیات استفاده از ابزار صندوق پروژه در تامین مالی پروژه های انرژی خبر داد و گفت: نقل و انتقال یونیت ها در این ابزار از مالیات معاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی در همایش تامین مالی از بازار سرمایه گفت: در حوزه انرژی در فاصله سال های ٢٠٠٣ تا ٢٠١٧ سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفته که اوج آن در سال ٢٠١٤ بوده و مجموعا حدود ١٧٠٠میلیارددلار سرمایه گذاری بوده است.

وی افزود: در ایران نیز این روند رو به رشد بوده و قرار است صندوق پروژه نیز در حوزه انرژی عملیاتی شود.

حسینی گفت: تحریم باعث شده کار سرمایه گذاری و جذب منابع مالی در بخش انرژی به خوبی پیش نرود، ولی جذابیت و پتانسیل بسیار بالا است.

وی ادامه داد: صندوق پروژه یک نهاد مالی است که در قانون بازار سرمایه به آن اشاره شده و در مصوبات هیات وزیران نیز تاکید شده که وزارت نفت و بازار سرمایه، از طریق انتشار اوراق سلف و تعریف یونیت های سرمایه گذاری اقدام به تامین مالی کرده و ابزارهای مرتبط با آن را عملیاتی نمایند.

به گفته حسینی، ابزارهای بازار سرمایه عموما استاندارد هستند و جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران اولین مرحله صندوق پروژه است.

حسینی ادامه داد: جدایی مالکیت از مدیریت در دستور کار صندوق پروژه قرار گرفته و در انتهای دوره تکمیل پروژه یا هولدرها خود سهامدار شده یا یونیت ها را به بانی می فروشند.البته نقل و انتقال یونیت ها و درآمدهای صندوق نیز از مالیات معاف هستند.

کد N2091643

وبگردی