آفتاب
مدیرعامل ایرنا:

فرهنگی کردن امنیت، خدمت به فرهنگ است

فرهنگی کردن امنیت، خدمت به فرهنگ است

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه تحجر و جمود در عرصه رسانه و فرهنگ جایی ندارد، گفت: امنیتی کردن فرهنگ، خدمت به فرهنگ نیست و در واقع، فرهنگی کردن امنیت، خدمت به فرهنگ محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم بزرگداشت انتشار هفت هزارمین شماره روزنامه ایران، عصر امروز یکشنبه با حضور مدیران مسئول سابق این روزنامه، اصحاب رسانه، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، علی ربیعی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در محل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.
قرائت پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغازگر این مراسم بود و در ادامه، مراسم تکریم محمدتقی روغنی‌ها مدیرعامل سابق و معارفه مهدی شفیعی به عنوان مدیر عامل جدید موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد.
مدیرعامل ایرنا در این مراسم ضمن تبریک آغاز هزاره هشتم شمارگان روزنامه ایران گفت: این موسسه به همت بزرگوارانی پایه‌گذاری شده و مسیر یک ربع قرنی را طی کرده و امروز به این مرحله بلوغ و تکامل رسیده است.
سید ضیاء هاشمی با تشکر از مدیران موسسه ایران طی مدت فعالیت گفت: ایران موجب افتخار ایران است، ایران رسانه دولت ملت است و فعالان در این موسسه یک رسالت فرهنگی و رسانه‌ای ارزشمند دارند و همه باید تلاش کنیم این رسانه روز به روز موفق‌تر شود.
وی افزود: روزنامه و موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، رسالت و مسئولیت سنگینی بر عهده دارد که در فراز و نشیب‌های ۲۵ ساله گذشته و شرایط ویژه امروز مسیر را طی می‌کند.
هاشمی گفت: رسانه امروز اقتضائات متفاوتی با ۲۰ سال پیش دارد، امروز برای حفظ مرجعیت رسانه ای، رسالت ویژه‌تری داریم به ویژه که در گام دوم انقلاب در معرض مخاطراتی چون مشکلات کاغذ، مالی و کاری هستیم.
وی خواستار حمایت مالی و غیر مادی از روزنامه ایران و دیگر نشریات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در راستای ایفای رسالت حرفه‌ای این مجموعه شد.
مدیرعامل ایرنا گفت: از سوی دیگر بیان و مواضع روزنامه‌ها و نشریات باید مورد اقبال و تحمل واقع شود، کم‌تحملی و بی‌مهری نسبت به اصحاب رسانه بسیار تلخ است، چون آنها سربازان و فرماندهان جنگ نرم موجود هستند پس باید حمایت ویژه و مورد مهرورزی قرار گیرند.
وی افزود: اصحاب رسانه نباید دغدغه اثبات خودشان به دیگران را داشته باشند بلکه باید استقلال حرفه‌ای خود را حفظ کنند.
هاشمی گفت: بی‌مهری موجب از دست دادن مرجعیت رسانه‌ای و خالی کردن میدان و جذب اصحاب رسانه به بیگانگان می‌شود، آزادی، استقلال، اخلاق، عزت، برادری و اقتدار اصولی هستند که باید شامل رسانه‌ها هم شود.
وی افزود: امروز ما بر اساس اصول انقلاب و پایبندی برای جبران خطاهایی که در طول زمان بوده انعطاف داریم، تحجر و جمود در عرصه رسانه و فرهنگ جایی ندارد، امنیتی کردن فرهنگ، خدمت به فرهنگ نیست و در واقع، فرهنگی کردن امنیت، خدمت به فرهنگ محسوب می‌شود و این اصلی است که برخی دغدغه‌مندان نمی‌توانند با آن کنار بیایند.
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: موسسه ایران باید در فضا و بستر جدید به ویژه از نظر تکنولوژی با شجاعت و نوآوری گام جدیدی در آغاز دهه پنجم انقلاب بردارد، چرا که رسانه‌ها ناچار به توسعه تنوع فعالیت حرفه‌ای هستند.
هاشمی افزود: ایران و ایرنا، دو مجموعه مختلف و متعارض و رقیب نیستند بلکه از یک خانواده و مکمل هستند و حضور مهندس شفیعی در ریاست جدید این موسسه، نمادی از این پیوند است.
وی ارتقای مهارت و انگیزه همکاران را لازمه پیشگیری از آسیب به موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برشمرد و گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب ناچاریم در عرصه مدیریت به سمت جوان‌گرایی حرکت کنیم و دولت هم این امر را الزام کرده است، موسسه‌ای چون ایران نیاز به تزریق نیروی جوان و البته استفاده از تجربیات پیشکسوتان دارد.
موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به صاحب امتیازی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از سال 1373 آغاز به کار کرده و چندین نشریه از جمله روزنامه ایران، ایران ورزشی، روزنامه انگلیسی زبان «ایران دیلی»، روزنامه عربی زبان الوفاق و روزنامه ایران سپید (ویژه نابینایان) را منتشر می کند.
روزنامه ایران، امروز، 27 بهمن‌ماه 1397، انتشار هفت هزارمین شماره خود را به جشن نشست.
فراهنگ**3009** 9053
کد N2091503

وبگردی