آفتاب

ظریف سیاست های کاخ سفید در خروج از برجام و فشار به اروپا را مورد انتقاد قرار داد

ظریف سیاست های کاخ سفید در خروج از برجام و فشار به اروپا را مورد انتقاد قرار داد

تهران - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در سومین روز از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ سیاست های دولت آمریکا در خروج از برجام و فشار بر اروپا برای نقض تعهدات ذیل قطعنامه شورای امنیت را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا ، ظریف سخنرانی خود را با ذکر سالگرد انقلاب شروع کرد و گفت: در دو سال گذشته آمریکا دشمنی خود با ایران را شدت بیشتری بخشیده که اوج آن زیر پا گذاشتن تعهدات آن کشور در توافق هسته ای بود که مورد تائید اجماعی شورای امنیت بود.
وی افزود: آمریکا اکنون تلاش می کند که دیگران را به نقض قطعنامه مجبور سازد .
ظریف با اشاره به نشست ورشو گفت: مقامات دولت آمریکا در این نشست اروپا و همچنین روز گذشته در همین کنفرانس اروپا را برای اجرای تعهدات خود محکوم کردند.
امروز آخرین روز از پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ است که در هتل بایریشرهوف این شهر برگزار می شود.
در سخنرانی های دیروز، مقام های ارشد برخی کشورهای شرکت کننده از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به بیان دیدگاه های خود در مورد مسائل جهانی پرداختند.
ظریف دیروز با هایکو ماس همتای آلمانی خود دیدار کرد و طرفین در خصوص روابط دو جانبه، برجام، سازوکار حمایت تجاری ایران و اروپا (اینستکس)، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله یمن، سوریه، افغانستان و سایر مسائل گفت وگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در حاشیه کنفرانس مونیخ علاوه بر گفت و گو و تبادل نظر با برخی مقام های خارجی کشورهای شرکت کننده، با ایرانیان مقیم جنوب آلمان نیز دیدار کرد.
اروپام**1078** 1546
کد N2091295

وبگردی