آفتاب

نمی‌گذاریم تروریست‌ها از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند

نمی‌گذاریم تروریست‌ها از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند

رییس‌جمهور گفت: ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان را خواهد گرفت. ما نخواهیم گذاشت که مزدوران به پاسداران عزیر ما و آنهایی که امنیت کشور بر دوش آنها است حمله‌ور شوند از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در جمع مردم شهرستان بندرلنگه گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که برای چندمین نوبت در دولت یازدهم و دوازدهم به من توفیق داد تا در محضر مردم مهمان‌نواز، خونگرم و مرزدار جمهوری اسلامی ایران باشیم. امروز بسیار خوشحالم که قولی که در سفر قبل دادم که به غرب استان سفر کنم، الحمدالله محقق شد و در دولت یازدهم به شرق این استان سفر کردیم و تصمیمات مهمی را برای شرق استان و مخصوصا جاسک اتخاذ کردیم که درحال اجرا شدن است و در این سفر برای غرب این استان که اهمیت بسیار زیادی دارد، تصمیماتی را اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: به مردم عزیز بندر لنگه، شهرستان‌های خبیر، پارسیان و بستک و مردم بندرعباس و شهرستان‌های شرقی بندرعباس سلام عرض می‌کنم. برای ما این استان به عنوان استانی مهم مطرح است که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرزهای ساحلی آن است و دارای ۱۴ جزیره بسیار مهم است. جایگاه استراتژیکی مثل تنگه هرمز در اینجا قرار دارد و سابقه تمدنی مردم بندر لنگه در این دیار به چند هزار سال برمی‌گردد و روزگاری محل رفت‌و‌آمد در این منطقه و یکی از بنادر مهم بندر لنگه بوده است.

وی افزود: من در آغاز سخنم یک بار دیگر می‌خواهم درورد و سلام جمع ما را به محضر شهدای عزیزی که در روز چهارشنبه به دست خون آشامان روحشان پرواز کرد، اعلام کنم و در برابر آنها تعظیم کنیم. مردم استواری که برای دفاع از سرزمین ما، مرزهای ما و برای امنیت کشور و برای آرمان مردم ما مرزبانی شرق ایران را به جان خریدند. آن ثوابی که خداوند برای مرزبانان قرار داده شامل حال آنها است و در این مسیر به دست تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیارهای انسانی مدنظر آنها نیست، شربت شهادت نوشیدند.

رییس‌جمهور گفت: ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان را خواهد گرفت. نخواهیم گذاشت مزدوران که به پاسداران عزیر ما و آنهایی که امنیت کشور بر دوش آنها است حمله‌ور شوند و از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند.

وی ادامه داد: ما در این منطقه یک روابط برادرانه و صمیمی با همه منطقه می‌خواهیم. هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در کل منطقه نبودیم. آن روز که صدام به ما حمله کرد به سایر همسایگان گفتیم ایران از پس این حمله بر می‌آید. اما این مزدوران در این منطقه برای شما امنیت نخواهند آورد.

روحانی افزود: آنها به صدام تکیه کرده بودند و فکر می‌کردند صدام به آنها امنیت می‌دهد در حالی که ایران عزیز و قدرتمند همواره امنیت‌آفرین بوده است. آنها بعدا دیدند همان شخص وقتی از ایران مایوس شد، نوبت کویت فرا رسید و اگر مهلت پیدا می‌کرد به بقیه هم می‌رسید. آنها خطا کردند و چقدر خطای بالاتری که  فکر می‌کنند در این منطقه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها امنیت آفرین هستند.

وی تاکید کرد: امنیت منطقه دست ما مسلمان‌ها است. امنیت کل منطقه را حفظ می‌کنیم و روابط برادرانه با همه همسایگان خواهیم داشت. متاسفانه برخی همسایگان راه اشتباه را انتخاب کرده‌اند و فکر می‌کنند ایران قدرتمند منطقه چشم طمعی به آنها دارد. ایران یک روابط دوستانه و برادرانه با همه می‌خواهد.

روحانی گفت: در جنوب آب های شما کشورهایی هستند که می‌توانند برادران صمیمی ما باشند. انقلاب اسلامی ما مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت و پیشرفت منطقه هستیم. امروز هم عمل ما، زبان ما، رفتار ما و گفتار ما همین را خواهد گفت.

ادامه دارد...

کد N2091207

وبگردی