آفتاب

حواشی بسکتبال ایران فیبا را گمراه کرد

حواشی بسکتبال ایران فیبا را گمراه کرد

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم ملی ایران در آستانه پنجره ششم انتخابی جام جهانی پرداخته اما از اتفاق های درون تیم ملی ایران خبر ندارد و گمراه شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، زمانی که لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بسکتبال ایران منتشر شد فدراسیون جهانی از بازگشت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی خبر داد اما به طور دقیق از اتفاق های درون بسکتبال ایران و حواشی آن خبر نداشت و حالا در گزارش جدیدش هم دچار گمراهی شده است. در شرایطی که حدادی تصمیم داشت برای تیم ملی به میدان برود سرمربی تیم ملی به او اجازه نداد تا به اردوی این تیم ملحق شود. از طرف دیگر نیکخواه بهرامی از حضور در تیم ملی برای پنجره ششم انصراف داد تا این دو ستاره برابر ژاپن و استرالیا غایب باشند.
با این حال فیبا در گزارش خود این دو بازیکن را محور تیم ملی در دیدارهای پیش روی خود معرفی کرده است.
گزارش فیبا به شرح زیر است:
آیا تیم ملی بسکتبال ایران بالاخره می تواند به صورت رسمی حضورش در جام جهانی 2019 را قطعی کند به خصوص با بازگشت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی؟
با حضور حامد حدادی تیم ملی ایران خیالش از زیر هر دو سبد مسابقه خالی است. او قطعا با فاصله موثرترین بازیکن تیم ملی است. حدادی با میانگین 13.4 امتیاز، 9.6 ریباند و 1.2 بلاک شات آمار خوبی در تیم ملی دارد. رقابت او می تواند با نیک فازکاس بازیکن تبعه شده تیم ملی ژاپن بسیار جذاب باشد. با حضور این دو بازیکن در زیر سبدهای بازی دیدن مسابقه جذابیت بسیار بیشتری خواهد داشت و باید دید کدام یکی تیمشان را به سمت پیروزی نزدیک می کند.
فیبا در حالی به این شکل از حامد حدادی نوشته که سرمربی تیم ملی به او اجازه بازی برای تیم کشورش را نداده است.
در ادامه فدراسیون جهانی به صمد نیخواه بهرامی اشاره کرده و نوشته است: در نبود صمد نیکخواه بهرامی این محمد جمشیدی و بهنام یخچالی بودند که برای تیم ملی نقش محوری داشتند و امتیاز می گرفتند. نیکخواه بهرامی با تجربه بالای خود قدرت حمله تیم ملی را بیشتر خواهد کرد. این بازیکن میانگین 14.4 امتیاز، 6.2 پاس منجربه گل و 4.8 ریباند دارد و اگر برابر ژاپن همین اعداد را تکرار کند قطعا تیم ملی در شرایط بسیار خوبی برابر حریفش قرار خواهد گرفت.
در ادامه گزارش نوشته شده که ایران فیزیک و فن بسکتبال خوبی دارد و برای عبور از دفاع پرتراکم ژاپن به قدرت انفجاری نیز نیاز دارد. بعد از اینکه بازیکنان مهران شاهین طبع در مانیل توانستند فیلیپین را شکست دهند قدرت خود را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که قدرت پیروزی برابر ژاپن را هم دارند.
ایران استعدادهای زیادی در تیم ملی اش دارد و جالب توجه است که مشخص شود ژاپن چه برنامه ای برای آنها دارد. جز حدادی و نیکخواه بهرامی، ایران بازیکنانی مثل محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، روزبه ارغوان و میثم میرزایی را نیز دارد. به همه این ها اضافه کنید که تیم ملی قرار است در خانه اش به مصاف ژاپن برود.
در طرف دیگر میدان باید به ژاپن هم اشاره کرد که در شرایط خوبی قراردارد. آنها هنوز صعودشان به جام جهانی را قطعی نکرده اند و به پیروزی نیاز دارند. پیروزی در تهران غیرممکن نیست اما آنها کار بسیار دشواری برابر ایران خواهند داشت. خولیو لاماس سرمربی تیم ملی ژاپن به خوبی می داند که بدون هاشیمورا و به احتمال زیاد واتانابه (بازیکنان تیم ملی ژاپن که در آمریکا بازی می کنند) کارش اصلا آسان نیست.
به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران دوم و پنجم اسفند از پنجره نهایی انتخابی جام جهانی میزبان ژاپن و استرالیا است.
ورزشی**ع-ح**2024
کد N2091101

وبگردی