آفتاب

ملی پوش کشتی آزاد: کادر فنی با هیچکس تعارف ندارد

ملی پوش کشتی آزاد: کادر فنی با هیچکس تعارف ندارد

تهران - ایرنا - دارنده مدال برنز پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: کادر فنی تیم ملی برای انتخاب ملی پوشان با کسی تعارف ندارند و پسرخاله کسی نیست.

«مصطفی حسین خانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله پنجم اردوی تیم ملی در حال برگزاری است و من هم بعد از حدود سه ماه دوری از میادین، از اردوی دوم به ملی پوشان ملحق شدم و بعد از حضور در چند مرحله اردو، براساس تصمیم کادر فنی قرار است به رقابت های بین المللی جام دانکلف بلغارستان اعزام شوم.
وی اظهار داشت: بعد از حضور در سه مرحله اردوی تیم ملی، اکنون به آمادگی نسبی رسیده ام تا خود را برای حضور در مسابقات آماده کنم.
حسین خانی که تجربه حضور در چهار دوره پیکارهای قهرمانی جهان را دارد، در خصوص اینکه آیا کسب نتیجه در جام دانکلف برای کادر فنی اهمیت دارد؟ تصریح کرد: این تورنمنت ها برای کادر فنی اهمیت دارد. هر چند برای ارزیابی و محک ملی پوشان است اما سعی دارم که بهترین نتیجه را بگیرم. تمریناتم را اکنون براساس برنامه کادر فنی پیش می برم و امیدوارم که یکبار دیگر صاحب دوبنده تیم ملی شوم.
این آزادکار 30 ساله تهرانی ادامه داد: سن هیچگاه نمی تواند ملاک باشد چرا که در همین پیکارهای قهرمانی سال 2018 مجارستان، تعدادی از قهرمانان با وجود سن بالا و حتی با 35 سال سن به مدال طلا رسیدند.
وی ادامه داد: متاسفانه روی این موضوع که من نمی توانم موفق باشم، زیاد مانور داده می شود. اگر یک جوان بیاید و کشتی گیر ثابت تیم ملی را شکست دهد و از من بهتر باشد، از سوی کادر فنی به مسابقات اعزام می شود چرا که با کسی تعارف ندارند و پسرخاله کسی نیستند.
دارنده مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا در پاسخ به این سووال که با وجود تجربه چندین ساله آیا می تواند انتظارات را برآورده کند؟ گفت: با برنامه ریزی و تمرینات مداوم امیدوارم که بتوانم انتظارات را برآورده کنم.
مصطفی حسین خانی آزادکار تیم ملی که برای نخستین تجربه جهانی خود را در ازبکستان و در سال 2014 با کسب عنوان سیزدهمی پشت سر گذاشت، بعد از بازی های المپیک 2016 ریو و در رقابت های جهانی اوزان غیر المپیکی در مجارستان به مدال برنز دست یافت و بعد از آن در پیکارهای جهانی سال 2017 پاریس و 2018 مجارستان نتوانست موفقیتی کسب کند. او در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز در رده پنجم قرار گرفت.
رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 3 تا 8 اردیبهشت سال 98 در شهر «شی آن» چین برگزار خواهد شد. جام دانکلوف بلغارستان نیز روزهای 9 تا 12 اسفندماه در شهر روسه برگزار می شود.
ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد ایران در جام دانکلوف بلغارستان به شرح زیر است:
61 کیلوگرم: حسن رحیمی
74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی
86 کیلوگرم: حسن یزدانی
97 کیلوگرم: رضا یزدانی
125 کیلوگرم: پرویز هادی
ورزشی**1067**2024
کد N2091003

وبگردی