آفتاب
معاون ایران خودرو

روزانه 1500دستگاه خودرو تحویل می شود

روزانه 1500دستگاه خودرو تحویل می شود

تهران- ایرنا- معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: میزان تعهدات معوق این شرکت با تحویل روزانه بیش از یکهزار و 500 دستگاه خودرو تا پایان سال کاهش خواهد یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ایران خودرو، «مصطفی خان کرمی» افزود: همزمان با افزایش تولید و تحویل خودرو، تعداد تعهدات معوق این شرکت به مشتریان تا پایان سال کاهش خواهد داشت.
خبرنگار ایرنا در این ارتباط افزود، عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در بهمن ماه جاری اعلام کرد: خودروسازان باید تمام خودروهای پیش‌فروشی را با قیمت قراردادی قبلی به خریداران تحویل دهند و تأکید کرد که تمام قراردادهای قطعی باید با قیمت قبل به مردم تحویل داده شود و بابت این تأخیرها، سود مشارکت و جریمه تأخیر به مردم پرداخت شود.
خان کرمی اضافه کرد: تامین کسری قطعات خودروها موجب می شود تا تعداد خودروهای ناقص کاهش یابد و با تکمیل آنها به متقاضیان ذیربط تحویل شود.
تابش گفته بود: خودروسازان باید ۸۰ درصد تولیداتشان را به تعهداتشان اختصاص دهند که بازرسان وزارت صنعت در هر دو کارخانه خودروسازی مستقر شده اند تا این قانون رعایت شود و در حداقل زمان تلاش خواهد شد تا انتظارات مردم برآورده شود.
به گفته خان کرمی، انجام تعهدات به مشتریان و تحویل خودروهای معوق در اولویت قرار دارد و این مهم در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت.
وی گفت: پرداخت سود مشارکت و جریمه دیرکرد مطابق قرارداد به مشتریان انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بررسی جدول های آماری منتشر شده از سوی وزرات صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز امسال تا پایان دی ماه، 358 هزار و 980 دستگاه خودرو تولید کرد که نسبت به پارسال 39 درصد کاهش یافته است.
اقتصام*3065**1559
کد N2090547

وبگردی