آفتاب
وزیر آموزش و پرورش :

روش بازی و یادگیری به معلمان آموزش داده می شود

روش بازی و یادگیری به معلمان آموزش داده می شود

تهران-ایرنا-وزیر آموزش و پرورش گفت:از آنجا که اجرای ناقص هر طرح اهداف آموزشی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنا داریم آموزش های لازم را به معلمان که مجریان اصلی طرح بازی و یادگیری هستند، ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی روز شنبه در حاشیه آئین افتتاح طرح بازی و یادگیری در جمع خبرنگاران افزود:ذات این برنامه مهمترین دلیل بقای طرح در مدارس است وقتی مدرسه، دانش آموزان و اولیا با ثمرات این برنامه آشنا شوند این برنامه ادامه می یابد چرا که اجرای بهتر آن را از ما مطالبه خواهند کرد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:وجود امکانات و فضای آموزشی یکی دیگر از شرایط است که باید فراهم شود همچنین معلمان روش های آموزشی جدید را باید بگذرانند.
بطحایی بیان داشت:اگر در طرح های این چنینی نیروی انسانی که قرار است راهبری کند آموزش کافی ندیده باشد گاه به ضد خود تبدیل می شود و با اجرای نامناسب طرح بازی و یادگیری بچه ها از بازی متنفر می شوند.
وی ادامه داد:به همین دلیل گذراندن آموزش های لازم برای اجرای موفق برنامه مدنظر است و این طرح امروز به صورت رسمی آغاز شد و امید است برای سال آینده در مدارس بیشتری اجرا شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در ورای هر بازی آموزشی یک فلسفه یادگیری نهفته است، گفت: بنابراین یکی از ظرفیت ها برای اجرای موفق طرح بازی و یادگیری در میان تولیدکنندگان بازی های آموزشی است و در کنار آن مجموعه ای از متخصصان بازی های آموزشی را داریم.
بطحایی بیان داشت : سعی می کنیم آموزش ها به معلمان حضوری باشد اما در جاهایی که امکانات آن فراهم نباشد سعی می کنیم از روش مجازی در آغاز راه استفاده کنیم و معلمان با گذراندن آموزش ها، گواهی مربوط را کسب خواهند کرد.
اجرای طرح بازی و یادگیری از امروز 27 بهمن ماه در یک هزار مدرسه سراسر کشور ویژه دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی آغاز شد.
علمی *1883 *1440
کد N2090280

وبگردی