آفتاب
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دستاورد موش مدل هموفیلی از اقدامات به روز ایران است

دستاورد موش مدل هموفیلی از اقدامات به روز ایران است

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دستاورد موش مدل هموفیلی با فناوری کریسپر از فناوری های روز ایران است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، منصور غلامی امروز شنبه در حاشیه رونمایی از نخستین موش مدل هموفیلی با فناوری کریسپر به خبرنگاران گفت: امروز در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از یک دستاورد علمی رونمایی کردیم که در راستای معالجه و رفع یک بیماری مهم و گسترده در دنیا و کشورمان به کار گرفته می شود.
وی افزود: اقدام علمی صورت گرفته، نوع دقیق و ظریفی از مهندسی ژنتیک در رابطه با بیماری هموفیلی A است و از طریق گروه ژنی خاصی که به عنوان ژن معیوب شناخته شده است، این بیماری تعریف می شود.
به گفته وزیر علوم، موش آزمایشگاهی امروز که مبتلا به هموفیلی است، این امکان را می دهد که روش های درمانی را به صورت تکنیکی بپذیرد و نتایج این کار را در بخش های درمانی و کلینیکی روی افرادی که حامل این بیماری هستند، اجرا کنند.
غلامی این اقدام محققان ایرانی را در دنیا جدید توصیف کرد و افزود: این دستاورد در نوع خود در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از اقدامات به روز علمی در ایران است.
به گفته غلامی، یکی از وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از دستاوردها و پژوهش هایی است که در سطوح بالای علمی صورت می گیرد و با تمام محدودیت ها سعی کردیم این حمایت ها را به خوبی انجام دهیم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صحنه حمایت از پژوهش های علمی و کاربردی، ظرفیت خوبی را فراهم کرده است که تشکر می کنم.
این مقام مسئول تاکید کرد: باید تمام تلاشمان را بر این موضوع قرار دهیم که مدل های پیشرفت کارهای تحقیقاتی در همه زمینه ها از جمله درمانی، بهداشتی و زیست محیطی با قوت بیشتری پیش برود تا شاهد معرفی دستاوردهای جدید در روزهای آینده باشیم.
9492 ** 1200
کد N2090077

وبگردی