آفتاب
سردار سنایی راد در گفتگو با مهر:

کنفرانس ورشو «شوی سیاسی» برای جبران شکست‌های منطقه‌ای آمریکا بود

کنفرانس ورشو «شوی سیاسی» برای جبران شکست‌های منطقه‌ای آمریکا بود

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: کنفرانس ورشو بیشتر یک شوی سیاسی از سوی آمریکایی‌ها برای جبران شکست‌ها و ناکامی‌های منطقه‌ای و جهانی آنها بود.

سردار مهدی سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش آمریکا برای برگزاری کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه در لهستان اظهارداشت: برگزاری این نشست به میزبانی لهستان در شرایطی که تقریبا مسائل امنیتی غرب آسیا در حال حل شدن است یعنی داعش در عراق و سوریه شکست خورده و در یمن روند مذاکرات سیاسی نشان می دهد که جنگ مراحل پایانی خود را طی می کند، امری بیهوده است.

وی کمک های ایران به ملت های منطقه و مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش را از مهمترین عوامل حرکت منطقه به سوی ثبات و امنیت دانست و گفت: ایران محوریت اصلی مبارزه با داعش بود و اراده سیاسی کشور ما به حل مسائل یمن با مذاکرات یمنی- یمنی و اعتقاد بر عدم نتیجه دادن نا آرامی و جنگ برای حل اختلافات است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: نام این کنفرانس به اصطلاح صلح و امنیت در خاورمیانه اعلام شده است اما اشاره به مسائل موشکی ایران دارد که نشان می دهد جهت گیری این نشست به سوی جمهوی اسلامی ایران است و بیشتر یک شوی سیاسی از سوی آمریکایی ها برای جبران شکست ها و ناکامی‌های منطقه‌ای و جهانی خود و شاید تلاشی برای تحت شعاع قرار دادن برخی از یاوه‌گویی‌های متحدان منطقه‌ای آنها مانند عربستان سعودی در ماجرای قتل خاشقچی و تجاوز به یمن است.

سردار سنایی‌راد گفت: این نشست پیش از برگزاری شکست خورد و دلیل شکست آن این است که آلمان، انگلیس و فرانسه تا هم اکنون تصمیمی برای شرکت در این نشست اعلام نکرده‌اند و خانم موگرینی اعلام کرده این نشست با برنامه کاری اش تداخل دارد، یعنی رغبتی برای شرکت در آن ندارد.

وی ادامه داد: لهستان هم که میزبان این نشست هست اصرار دارد که این ماجرا به دنبال تقابل و اقدام ضد امنیتی علیه ایران نیست، اما ورشو یک نیاز سیاسی برای برگزاری این نشست دارد، آنها یک کشور در سایه اروپایی هستند و به دنبال کسب نام و نشانی برای خود هستند، درحالی که یک بدهی سیاسی، انسانی و تاریخی به ایران دارند، زیرا ایران میزبان آوارگان آنها در جنگ جهانی دوم بود.

سردار سنایی‌راد تصریح کرد: آمریکایی ها با اهداف ظالمانه علیه مردم ایران دنبال اقداماتی از جمله تحریم های ظالمانه هستند و از جای تعجب دارد که سران لهستان با چنین هزینه، اقدامی را دنبال می کنند که بی اعتباری آنها را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: این نشست بیشتر برای گرفتن عکس یادگاری پمپئو، نتانیاهو و بن‌سلمان است و خروجی برای آنها نداشته و کمکی به اهداف آنها نمی‌کند و با امنیت در غرب آسیا مغایرت دارد.

کد N2089486

وبگردی