آفتاب

منابع غیرملموس ایران نیازمند توجه بیشتر است

منابع غیرملموس ایران نیازمند توجه بیشتر است

بوشهر- ایرنا- استاد دانشگاه یونگ وپینگ سوئد گفت: منابع غیرملموس ایران بویژه در بخش نیروی انسانی نیازمند توجه بیشتری است.

به گزارش ایرنا، توماس اندرسون روز پنجشنبه درجشنواره بین المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر افزود: ایران از کشورهای مهم و غنی در منطقه است و با برخورداری از منابع طبیعی زیاد ظرفیت های بالایی را در خود جای داده اما در اینجا تنها منابع ملموس مورد توجه است.
وی بیان کرد: در این حوزه بین تحصیل و آموزش با مسائل حوزه کار و بویژه کارآفرینی ارتباط خوبی ایجاد نشده است.
اندرسون اظهار داشت: کارآفرینی بسیار مهم و پیچیده است و توجه اساسی به آن می تواند پراکندگی و گسستگی اقتصاد در ایران را ترمیم و پیوندی مستحکم در آن ایجاد کند.
وی افزود: یک کارآفرین تنها به خودش فکر نمی کند بلکه سعی دارد تا با ایجاد یک سازمان یا شرکت مستقل به سایرین نیز توجه داشته باشد.
اندرسون بیان کرد: این کارآفرینی باید به نحوی باشد که جامعه نیز به هدف مدنظر خود دست یابد.
وی یادآور شد: خیلی از افراد دوست ندارند نوآور باشند و چالش های جدید را تجربه کنند که این رویکردی اشتباه است و افرد باید همواره به دنبال مواجه شدن با چالش های جدید باشند.
اندرسون اظهار داشت: کار آفرینی در همه جا قابلیت بروز و ظهور دارد و این مقوله یک ریسک است که باید آن را شناخت و با آن مواجه شد.
وی افزود: کارآفرینی به منزله سفری است که می توان از یک نقطه آن را آغاز کرد و باید به همه بخش ها آشنایی کامل داشت زیرا فرد از طریق اشتراک گذاری داشته های خود می تواند به سایر اطلاعات مورد نیاز نیز دست یابد.
اندرسون گفت: نوآوری های ایجاد شده در دنیا براساس نیاز بازار صورت گرفته و این رویکرد پاسخگویی به نیاز بازار بسیار موفق ظاهر شده است.
وی بیان کرد: فردی که با کار انفرادی به موفقیت دست می یابد باید بداند در قبال کار تیمی به مراتب موفقیت های بیشتری را تجربه می کند.
اندرسون در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در بازدید از بافت تاریخی بوشهر تخریب برخی از بناها که می تواند منبعی برای جذب گردشگر باشد بسیار سخت و دردناک است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
وی گفت: در محدوده های قرار گیری بازارهای ماهی فروشان در ساحل این شهر نیز ظرفیت های قابل توجهی نهفته که اهم آن احداث هتل های دریایی است.
6043/7212
کد N2088624

وبگردی