آفتاب

مجموعه فرهنگی ورزشی سجاد افتتاح شد

مجموعه فرهنگی ورزشی سجاد افتتاح شد

تهران- ایرنا- مجموعه فرهنگی ورزشی سجاد به منظور افزایش فعالیت های ورزشی جوانان با حضور سرلشکر سید رحیم صفوی و رییس فدراسیون تکواندو در آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در تهران افتتاح شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید رحیم صفوی رییس هیات امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در آیین رونمایی باشگاه فرهنگی ورزشی سجاد اظهار کرد:10 سال پیش مردم این منطقه از ما برای بازسازی امامزاده عینلی زینعلی (ع) کمک خواستند و طی این مدت 8 هزار متر مکعب ساختمان سازی در این منطقه انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف هیات امنای این آستان مقدس تبدیل مجموعه به قطب فرهنگی است، تصریح کرد: ایجاد جاذبه های ورزشی با هدف افزایش سلامت جوانان و جلب آنان به این مکان مقدس و معنوی جزو برنامه های هیات امنای این دو امامزاده بوده است .
سردار صفوی، در منطقه این دو امامزاده ما یک باشگاه فرهنگی ورزشی راه اندازی کردیم و این رویکرد برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.
صفوی با تاکید بر اهمیت ورزش برای سلامت جامعه یادآور شد: 46 میلیون نفر از جمعیت کشور زیر 40 سال دارند و مجموعه فرهنگی در کنار مجموعه ورزشی می تواند در زمینه تقویت روحیه و غرور ملی مردم در کنار برنامه هایی برای سلامتی آنان موثر باشد.
دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا گفت: ریاست فدراسیون تکواندو نیز در راه اندازی این باشگاه فرهنگی همکاری کرد و در این مجموعه سالن تکواندو طراحی و آماده شده است و امیدواریم جوانان از امکانات موجود این مجموعه برای افزایش سلامت، نشاط و روحیه جوانمردی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه رشته تکواندو 500 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، خاطر نشان کرد: این ورزش رزمی در تحولات سوریه و عراق 30 شهید مدافع حرم را تقدیم اسلام کرده است.
دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی آفت‌هایی برای جوانان داشته اند، اظهار کرد: بی تحرک، استرس و اضطراب برای جوانان آفت است و ورزش می‌تواند این مشکلات را حل کند.
وی با بیان اینکه موفقیت در عرصه های ورزش‌های قهرمانی می‌تواند غرور ملی را در ملت تقویت کند، افزود: ورزش و ورزش کردن جدا از مقوله سلامتی می تواند در عرصه اقتصادی ابزاری برای درآمد زایی باشد کما اینکه امروزه توریسم ورزشی نیز از دیگر راههای تولید درآمد و کارآفرینی برای کشور محسوب می شود.
سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو نیز در این مراسم گفت: تکواندو جزو سه رشته ورزشی اول در کشور است و تمام رشد و بالندگی آن در سال های پس از انقلاب بوده است.
رئیس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه این رشته در 20 سال گذشته در بین رشته های ورزشی جزو استثنا ها بوده است، ادامه داد: تکواندوی ایران تا به امروز در 10 دوره جهانی روی سکو و چندین رکورد در تاریخ ورزشی ایران دارد و پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران هادی ساعی قهرمان و رکورددار این رشته است.
وی با اشاره به راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی سجاد در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) به عنوان یک اتفاق بی نظیر در کل کشور افزود: امروز اتفاق بزرگی در این مکان مقدس افتاده و یکی از اقدامات فدراسیون های ورزشی آوردن امور فرهنگی در این مکان های معنوی است و امیدواریم به عنوان الگو در کشور فضایی ایجاد کنیم تا جوانان به رشته های مختلف ورزشی گرایش یافته و از امکانات آن ها در نقاط مختلف بهره مند شوند.
پولادگر خاطر نشان کرد: امیدواریم روزی قهرمانان این باشگاه تازه افتتاح شده، مدال هایشان را تقدیم این آستان کنند و با حمایت های هیات امنای این ورزشگاه با نام این مکان معنوی سال آینده در لیگ برتر  نماینده ای داشته باشد.
این مدیر ورزشی تصریح کرد: به برکت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اجرای طرح زکات ورزشی در تهران و هفت استان کشور، 40 علاقمند به رشته تکواندو که خانواده های آنان توان پرداخت شهریه را ندارند، بدون دریافت شهریه نام نویسی می شوند تا در آینده شاهد موفقیت و رفتن آنان روی سکوهای قهرمانی داخل و خارج باشیم.
مدیر عامل آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در پایان این مراسم با بیان اهداف راه اندازی باشگاه ورزشی سجاد در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) اظهار داشت: ما قصد داریم جوانان را به واسطه ورزش به این محیط معنوی، مذهبی و فرهنگی جذب کنیم و ورزش بهترین ابزار برای جذب جوانان به فرهنگ و معنویت است.
ورزشی **1828**1584
کد N2088437

وبگردی