آفتاب

فروش 250 اثر90هنرمند معاصردر قاب نمایشگاه

فروش 250 اثر90هنرمند معاصردر قاب نمایشگاه

تهران - ایرنا - هشتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران با همکاری ٩٠ هنرمند و بیش از ٢٥٠ اثر روز جمعه (٢٦ بهمن ماه ) در نگارخانه لاله پایتخت برپا می شود.

به گزارش سه شنبه شب گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در این نمایشگاه آثاری با رویکرد مدرن و معاصر ارائه می شود و در یک نگاه می توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد.
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه با هدف توسعه فرهنگی، آثار گرانبهای خود را به گونه ای ارائه می کنند که از یک سو منجر به ایجاد انگیزه برای خرید آثار فاخر هنری و با ارزش شود و از سوی دیگر ضمن تقویت ذائقه بصری شهروندان به همگانی کردن هنر معاصر یاری کنند.
بالاترین بهای پرداخت برای خرید آثار در این نمایشگاه یک میلیون تومان است.
درهشتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران آثار رضا بانگیز، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، مینو اسعدی، احمد فتوت، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، محمدرضا دادگر، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، مینا نوری، بهزاد شیشه گران، محمدرضا فیروزه ای، آرمان استپانیان، ایرج اسکندری، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، ژیلا کامیاب، مرتضی اسدی و نیلوفر قادری نژاد ارایه خواهد شد.
همچنین دراین نمایشگاه آثار علی ندایی، پرویز روزبه، مصطفی ندرلو، رضا خدادادی، فرح سیدابوالقاسم، فاطمه رادپور، احمد خلیلی فرد، جمشید حقیقت شناس، جواد نوبهار، رضا هدایت، مجید کورنگ بهشتی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، رضا افسری، آرمان یعقوب پور، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، مانلی منوچهری و مهرداد ختایی به نمایش گذاشته می شود.
نگارخانه لاله طی سال های اخیر با هدف رونق بخشی به اقتصاد هنر و تقویت بنیان های هنری شهر، گام هایی برای گسترش بازار هنر معاصر برداشته و در این راستا سلسله نمایشگاه های سالانه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران را برگزار کرده است.
این رویداد بر آن است تا با همراهی و مشارکت هنرمندان فرصتی ویژه برای شهروندانی که درآمدهای متوسطی دارند و علاقه مند به گردآوری آثار هنرمندان معاصرهستند، فراهم کند.
آیین گشایش هشتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران روز جمعه ٢٦ بهمن از ساعت ١٦ تا ٢٠:٣٠ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا ٢٥اسفند از ساعت ٩ تا ١٣ و ١٤تا ١٨- پنجشنبه ها تا ساعت ١٣دایر خواهد بود.
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله واقع شده است.
به گزارش ایرنا ، پیش از این نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت امور هنری این وزارتخانه در مناسبت ها و جشنواره ها و نمایشگاههای مختلف اقدام به برپایی نمایشگاههایی مشابه اقدام به فروش آثار هنرمندان در زمینه های مختلف کرده است.
تابلوهای نقاشی ، نقاشیخط ، مجسمه سازی ، صنایع دستی ، منبت کاری ، قالی بافی ، تابلو فرش ، قلم زنی عکاسی، خوشنویسی، تصویرسازی، طراحی، جواهرسازی و چاپ دستی و... از جمله این آثار به شمار می روند.
همچنین سال گذشته به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه تجسمی بنیاد روایت فتح آثار هنری با حضور تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و طراز اول هنر انقلاب، به منظور کمک به زلزله زدگان شهرها و روستاهای کرمانشاه در محل کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری به فروش رسید.
اخیرا نیز با راه اندازی یک سایت به هنرمندان، گالری‌ها، مجموعه‌داران و خریداران آثار هنری در انتخاب، معرفی، قیمت‌گذاری و خرید و فروش آثار کمک می‌کند تا بتواند آثار خود را از این طریق به معرض فروش بگذارند.
به این وسیله هنرمندان فعال در حوزه هنرهای تجسمی (نقاشی، عکاسی، مجسمه‌سازی، خوشنویسی، تصویرسازی، طراحی، جواهرسازی و چاپ دستی) از این پس می‌توانند آثار هنری خود را در بستر اینترنت به فروش برساندند.
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **
کد N2087044

وبگردی