آفتاب

جشن چهل سالگی انقلاب در سفارت ایران در گینه برگزار شد

جشن چهل سالگی انقلاب در سفارت ایران در گینه برگزار شد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در شام جشن چهل سالگی انقلاب، در سفارت ایران در گینه، میزبان ۲۰۰تن از شخصیت ها بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در شام جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، در رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در گینه، میزبان ۲۰۰تن از شخصیت های برجسته لشکری، کشوری، سفرا، تجار، روسای سازمان های بین المللی، علمای اهل تسنن، تیجانیه و تشیع و همچنین ایرانیان مقیم بود. در این جشن باشکوه که در نوع خود بنا به گفته مسئولین و سفرا  درنوع خود بی نظیر بود، همسر رییس جمهور این کشور به نمایندگی از رییس جمهور، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری، رییس بانک مرکزی، وزرای سابق خارجه، آموزش و ... قائم مقام وزرای شیلات، دامپروری، امور دینی، محیط زیست و نایب رییس مجلس گینه دراین برنامه حضو رداشتند.  

کیانی ضمن توضیح کوتاهی از حضور آحاد ایرانیان از آغاز انقلاب تاکنون در تمامی عرصه هاز جمله آغاز انقلاب، حنگ تحمیلی، خودباوری و انتخابات گسترده در تمامی سطوح کشور بر هوشمندسازی و اعتمادسازی در عرصه های بین المللی، پایبندی به مقررات، قوانین و تعهدات بین المللی، تعامل سازنده چندجانبه با جهان که نمونه آن التزام به برجام با توجه به خروج یکجانبه آمریکا از آن، تعهد و پایبندی به چندجانبه گرایی و نفی یک جانبه گرایی، مبارزه با تروریزم در همه اشکال و صورتهای آن اعم از داخلی و خارجی؛ کمک، مساعدت و پشتیبانی سیاسی از کشورها تاکید نمود و افزود استراتژی جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی؛ تقویت سیاست تعامل همه جانبه و گسترده با کلیه کشورهای جهان می باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر شهادت بیش از ۱۷هزارشهروند خود توسط گروه های تروریستی و تکفیری که از سوی عوامل خارجی هدایت و حمایت می شوند؛ خواستار صلح و ثبات در منطقه و درجهان است و برای این مهم، هزینه های مالی و جانی فراوانی تقدیم کرده است. وی با اشاره به اقدامات مهم ایران در عرصه های میدانی سوری و عراق، تنها را ه ورود آرامش به یمن را  گفتگو خواند.

در بخشی از سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، موضوع برجام، خروج یکجانبه در این توافقنامه توسط آمریکا تبیین شد. موضوعی که هرچند آژانس بین المللی انرژی اتمی، ۱۳ بار بر پایبندی ایران بربرجام تاکید داشته لیکن توسط ترامپ بصورت یکجانبه مورد نقض قرار گرفته است.

در بخشی دیگر از سخنان کیانی، موضوع اهمیت و حقوق ایران در فضای ماورای جو مورد تاکید قرار گرفته و استفاده از این فناوری را با توجه به حفظ منافع زیست محیطی و ...در ایران، موردتوجه قرار داد. سفیر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به توسعه روز افزون ولحظه ای تکنولوژی در تمامی عرصه ها، به عرصه های کیفی وکمی علوم در تمامی ابعاد خود َ، توضیحات کوتاهی را با عناوین ذیل، به سمع حاضران رساند: علوم پزشکی، ثبت اختراعات، تعداد کیفی و کمی دانشجو، توجه به حقوق زنان در تمامی عرصه ها اعم از حقوق شهروندی، مدیریت در مناصب دولتی(بعنوان مثال ۲۰۰۰قاضی زن هم اکنون مشغول فعالیت در عرصه های حقوقی می باشند) و دانشگاهی، حضور بیش از ۷۰ هزار پزشک زن در کشور و... و.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان نیز همکاری ها در تمامی سطوح پارلمانی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، سازمان های مردم نهاد و ...فیمابین دو کشور را در حال توسعه خواند و به برگزاری مناقصه پروژه بسیار مهم بوکسیت ایران و گینه در ۲۰۱۸ اشاره شد که مراحل پایانی وانتخاب شرکت پیمانکار درحال اجراء است.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

وزیر دادگستری بعنوان نماینده دولت در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران مطالبی را بیان کرد: وی پیروز  انقلاب اسلامی ایران را بی شک نقطه آغازین  تحولات از جمله نهادینه شدن آزادی، مردم سالاری و توسعه برای مردم ایران دانست.

شیخ ساکو همچنین با اشاره به دیپلماسی پویای جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را موجب رشد ایران خواند و امضای برجام را در همین چارپوب و برای استفاده از مزایای برجام، نشانه پویایی این استراتژی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و مجددا خواستار بازگشت تمامی امضاء کنندگان برجام به تعهدات خود شد. وی در ادامه گفت: دو کشور ایران و گینه از امت واحده اسلامی  هستند، دیدگاه های دو کشور در خصوص تقویت صلح و امنیت، مبارزه علیه فقردر چارچوب همکاری های بین المللی بسیار مسنجم و عادلانه گواه این روابط دوستانه بین مردم و دولت های دو کشور است. ابتکار عمل  ایران در خصوص همکاری با ترکیه و روسیه برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه نمونه بارزی از این پویایی سیاسی ایران و علاقمندید به صلح و ثبات درمنطقه است.

وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد پروژه بزرگ بوکسیت ایران و گینه، همکاری سفارت در اقدامات بهداشتی در گینه را بسیار ارزشمند خواند و خواستار افزایش این همکاری  های بهداشتی شد.

کد N2086981

وبگردی