آفتاب

نگاه مجازی به چهلمین جشن پیروزی

نگاه مجازی به چهلمین جشن پیروزی

تهران- ایرنا- حضور گسترده مردم در مراسم جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در نگاه کاربران توئیتر با انتشار عکس های و فیلم هایی برجسته شده و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در خیابان ها و میادین شهرها و روستاهای مختلف را با عناوینی همچون 'سیلی که سیلی زد'، 'اینها گزینه های روی میز ماست' و یا 'جای شهدا خالی' را مورد توجه قرار دادند.

کاربری با اشاره به تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی و برقراری امنیت نوشته است: ' همه آمدند راهپیمایی باشکوه 22بهمن 97. وقتی در چهل سالگی انقلاب راهپیمایی کردیم؛ امنیت داشتیم. چیزی که 40 ساله برای آن خون ها دادیم'.
توئیت های بسیاری از حضور پیر و جوان؛کودک و نوجوان و زن و مرد با مشت های گره کرده در راهپیمایی 22 بهمن خبر داده و این گستردگی مشارکت را نشانه حمایت از آرمان ها و اهداف انقلاب ارزیابی کرده اند. کاربری با انتشار تصویر بزرگی از پرچم ایران، نوشته است: 'پشت این پرچم یک ملت ایستاده است'.
برخی دیگر به ایثارگری مردم طی چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب با انتشار شعارهای حماسی اشاره کرده و نوشته است: 'ای دشمن ار تو سنگ خاره‌ای من آهنم، جان من فدای خاک پاک میهنم'.
‏انتشار عکس هایی از شعارها و پلاکارد نوشته هایی از راهیپیمایی در تهران و شهرستان ها بخش وسیعی از توئیت ها را به خوداختصاص داده است.
بسیاری به حضور مردم با وجود بارش برف و باران و هوای سرد در اغلب نقاط کشور اشاره کرده و با انتشار عکس هایی از بانوان با حجاب اسلامی و یا کودکان و نوجوانان در میان راهپیمایان، آن را نشانه ای از دلبستگی های مردمی نظام ارزیابی کرده اند.

** انتقاد از عملکرد مسوولان
انتقاد از عملکرد مسوولان در لابلای شعارها و پلاکاردها و دست نوشته های راهپیمایان هم به چشم می خورد. بسیاری از کاربران با انتشار عکس ها و یا فیلم هایی از این مصادیق، به انعکاس دیدگاه ها و مواضع مردم پرداخته اند. برخی از این شعارها عبارتند از:
'آیا می دانید بند سوم 2030 نفوذ یهود در سلامت کشور است؟ طب اسلامی داریم'.
'مسوولین ذوق نکنند فقط به عشق رهبر آمدیم'.
'راهپیمایی امروز خط کشی میان نظام و مسئولین بی لیاقت بود'
'دستاورد مهم انقلابمان چهل سال استقلال و زیر بار سلطه استکبار نرفتن است'

** 4 دهه چالش امریکا با ایران
رویکرد ضد امریکایی نظام جمهوری اسلامی در مقطع برگزاری جشن های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از شعارها و برنامه های دوران مبارزه، در فضای شبکه اجتماعی توئیتر برجسته تر بوده و اغلب کاربران با استناد به مواضع ضد ایرانی مقامات امریکایی و تلاش دولتمردان کابینه دونالد ترامپ، مراسم روز 22 بهمن ماه را نشانه ای از موفقیت در برابر برنامه های براندازی غرب و خصوصا امریکا ارزیابی کرده اند.
برخی از کاربران برگزاری چهلمین جشن انقلاب را به امریکایی ها گوشزد کرده و نوشته اند: 'انقلاب اسلامی ایران چهل ساله شد و وارد دهه پنجم شد و روسیاهی برای احمق های درجه یک آمریکایی ماند'.
اشاره این پیام ها به سخنان 'جان بولتون' وزیر خارجه امریکا مبنی بر: 'سال نو 2019 را در تهران جشن می گیریم!!' بوده است.
واکنش کاربران توئیتر نسبت به پیام توئیتری دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به زبان فارسی، بخش دیگری از پیام ها را به خود اختصاص داده و بسیاری با دستاویز قرار دادن این توئیت، خطاب به رییس جمهور امریکا نوشته اند: 'همین که مجبور شدی فارسی بنویسی یعنی ما پیروز شدیم'. 'این 40سال البته تو را هم مجبور کرد فارسی حرف بزنی، خودت فهمیدی مستر پرزیدنت'.
**پژوهشم**1353
کد N2086786

وبگردی