آفتاب

سناتور آمریکایی خواستار پایان حمایت کشورش از قتل عام مردم یمن شد

سناتور آمریکایی خواستار پایان حمایت کشورش از قتل عام مردم یمن شد

تهران - ایرنا-«کریس مورفی» سناتور عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه خواستار پایان حمایت واشنگتن از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در جنگ علیه مردم یمن شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، مورفی گفت: 85 هزار کودک یمنی به خاطر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند.
این سناتور ایالت کنتیکت در ادامه افزوده است: حقوق دانان از ما می خواهند تا به نقش ما در این کابوس پایان بدهیم.
پیش تر 'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و 'مارک لوکاک' معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه ای مشترک اعلام کرده بودند: سازمان ملل افزایش عملیات برای تامین کمک های غذایی به 12 میلیون نفر شهروندی که در یمن برای تامین غذای روزانه خود با مشکل روبرو هستند، را در دستور کار خود دارد.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن همچنین با هشدار در مورد احتمال خراب شدن غلات انبار شده در سیلوهای بندر الحدیده یمن، خواستار دسترسی آزاد به این سیلوها شد.
به گزارش ایرنا، مردم یمن از زمان حمله ائتلاف سعودی یعنی ششم فروردین سال 1394 تاکنون خسارات جبران ناپذیری متحمل شده اند و نتیجه این جنگ نابرابر مرگ و زخمی شدن 70 هزار یمنی از جمله 9 هزار و 200 کودک بوده است.
سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: از زمان آغاز تهاجم نظامی به یمن هر هفته 123 یمنی کشته یا زخمی شده اند.
این درحالیست که به تایید سازمان ملل متحد، جان 13 میلیون یمنی به خاطر کمبود غذا در معرض تهدید است، بیش از 400 هزار کودک در یمن بر اثر سوءتغذیه شدید در معرض مرگ قرار دارند و دو میلیون و 500 هزار نفر دیگر نیازمند درمان هستند.
با درنظر گرفتن این وضعیت ناگوار، چنانکه معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اذعان کرده، توافق سوئد هنوز تاثیری بر مردم یمن نداشته است.
شبک**9365**1392
کد N2085986

وبگردی