آفتاب

وزیر نفت ونزوئلا:مکانیسم لازم برای صادرات نفت این کشور فعال است

وزیر نفت ونزوئلا:مکانیسم لازم برای صادرات نفت این کشور فعال است

دهلی نو-ایرنا- 'مانوئل کودو' وزیر نفت ونزوئلا روز دوشنبه در دهلی نو اعلام کرد که این کشور تمام مکانیسم ها و کانال ها برای ادامه تولید و صادرات نفت را فعال کرده است و ونزوئلا خواهد توانست نیاز هند به نفت را تامین کند.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه 'اکونومیک تایمز'، وی افزود: ونزوئلا تمام تلاش خود را برای ادامه روابط با هند به کار خواهد گرفت. هدف ما به دست آوردن سهم بیشتری در بازار نفتی هند است.
وزیر نفت ونزوئلا ضمن انتقاد از تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه کشورش گفت: اقدامات واشنگتن یک آسیب 20 میلیارد دلاری به اقتصاد ونزوئلا وارد کرده است.
سفر 'مانوئل کودو' به هند درحالی انجام می شود که تحریم های شدید آمریکا علیه این کشور، آینده صنعت نفت ونزوئلا را با مشکل مواجه کرده است. پالایشگاه های آمریکایی خرید نفت از این کشور را متوقف کرده اند و به این دلیل ونزوئلا به دنبال جذب مشتری در کشورهای بزرگ مصرف کننده نفت از جمله هند و چین است.
کودو که امروز دوشنبه با 'دارمندرا پرادان' وزیر نفت هند دیدار کرد، گفت: ونزوئلا هم اکنون 1.57 میلیون بشکه نفت خام در روز تولید می کند.
ونزوئلا در میان 5 کشور بزرگ تامین کننده نفت هند قرار دارد. اما حجم واردات نفت هند از این کشور عضو اوپک به دلیل بحران های سیاسی و اقتصادی و همچنین نبود سرمایه گذاری در بخش تولید نفت ونزوئلا، کاهش یافته است.
در دوره آوریل تا دسامبر سال 2018 واردات نفت هند از ونزوئلا با 6.28 درصد کاهش به 13.42 میلیون تن نفت خام رسید. این واردات در مدت مشابه سال قبل 14.32 میلیون تن نفت خام بوده است.
کشور ونزوئلا در چند هفته گذشته با یک بحران سیاسی جدی روبرو شده است.
'خوان گوایدو' رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهوری این کشور خوانده است و آمریکا نیز در اقدامی مداخله جویانه به سرعت حمایتش را از این اقدام اعلام کرد.
نیکلاس مادورو رییس جمهوری قانونی ونزوئلا در واکنش به اقدام ترامپ به دیپلمات های آمریکایی 72 ساعت فرصت داد تا خاک ونزوئلا را ترک کنند. اما آمریکا گفته که قصد ندارد دیپلمات هایش را خارج کند.
آمریکا همچنین از کشورهای آمریکایی لاتین خواسته است تا 'گوایدو' را به جای مادورو به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت بشناسند. علاوه بر این، واشنگتن خواستار بررسی تحولات ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل شده است.
کشورهایی مانند برزیل و کلمبیا از گوایدو حمایت کرده اند اما کوبا، بولیوی، مکزیک، روسیه و چین همچنان مادورو را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا می دانند.
شبک**آساق**267**1392
کد N2085915

وبگردی