آفتاب

ضرغامی: مشکلات امروز مردم ما با اینستکس، fatf و پالرمو نیز حل نمی‌شود

ضرغامی: مشکلات امروز مردم ما با اینستکس، fatf و پالرمو نیز حل نمی‌شود

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من معتقدم که مشکلات امروز مردم ما با اینستکس، fatf و پالرمو نیز حل نمی‌شود لذا نباید به اروپایی‌ها اعتماد کنیم.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در سمنان، حضور مردم در حمایت از انقلاب و نظام را نوعی جهاد خواند و اظهار کرد: حضور شما در راهپیمایی‌ها و پشتیبانی از انقلاب اسلامی بزرگترین مبارزه و جهاد در راه خدا است.

وی با بیان اینکه گله برخی از مردم سبب نمی‌شود که از نظام حمایت نکنند ادامه داد: مردم از آنجا که نظام را از آن خود می‌دانند با وجود برخی گله‌ها همواره از نظام حمایت می‌کنند به طوری که بسیاری از همان‌ها که به برخی مشکلات اعتراض داشتند امروز در صفوف شما مردم در حمایت از نظام حضور دارند.

رئیس پیشین سازمان صداوسیما با تجلیل از حضور مردم سمنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سمنان و مردم این استان همواره در انقلاب و دفاع از آن پیشگام بودند.

وی حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن و در آستانه چهل سالگی انقلاب را نشانه دلبستگی مردم به نظام دانست و افزود: این همه شور و اشتیاق در حمایت از نظام آن هم در شرایطی که دشمنان در این ۴۰ سال، همه توان خود را به کار گرفتند که مردم را از نظام جدا کنند تحسین‌برانگیز است.

ضرغامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال حوادث زیادی از سرگذرانده ادامه داد: انقلاب اسلامی حوادثی به خود دیده که گاه یکی از آنها می‌توانست سرنوشت هر انقلابی را به شکست بی ‌انجامد اما پشتیبانی مردمی و اتکال به خداوند سبب شد که این انقلاب در مقابل همه دنیای استکبار بایستد.

وی با اشاره به انقلاب مردم مصر و مصادره آن از سوی دست‌نشانده‌های امریکا گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران نیز اگر از سوی مردم پشتیبانی نمی‌شد چه بسا سرنوشتی مشابه پیدا می‌کرد همچنان که بعد از انقلاب مردم در مصر، دوباره رژیمی وابسته با حاکمان پیشین روی کار آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از انقلاب اسلامی، به عنوان انقلابی مردمی نام برد و گفت: مردم امروز مشکلات را لمس می‌کنند اما با وجود این مشکلات از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

ضرغامی با بیان اینکه در این ۴۰ سال دولت‌های زیادی روی کار آمدند ادامه داد: همه این دولت‌ها دلسوز نظام بوده و بخشی از کار را به پیش بردند.

رئیس پیشین سازمان صداوسیما با بیان اینکه امروز به برکت جمهوری اسلامی معادلات دنیا به هم خورده افزود: امروز دو جبهه در دنیا وجود دارد یکی جبهه استکبار به سرکردگی امریکا است و دیگری دنیای مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه رهبری جمهوری اسلامی و دنیای مقاومت از جنس رهبری نرم و اندیشه و تعقل است، افزود: از همین رو برخلاف دنیای استکبار که حاکمیت‌شان مادی و از جنس پول است، جمهوری اسلامی بر دل‌ها، اندیشه‌ها و جان‌ها حکومت می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز حرف اول را در منطقه می‌زند گفت: جمهوری اسلامی امروز در معادلات جهانی اثرگذار است و این در حالی است که ایران در زمان جنگ جهانی با وجود اینکه اعلان بی‌طرفی کرده بود اما به اشتغال متفقین درآمد و شاه ایران از آنجا که کاره‌ای نبود، از کشور تبعید شد.

رئیس پیشین سازمان صداوسیما با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی در این چهار دهه دستاوردهای زیادی داشته اظهار کرد: مسؤولان کشور در این چهل سال با کمک و همراهی مردم گام‌های زیادی برداشتند و همه دولت‌ها و مسئولان فارغ از اینکه "چپ یا راست"بوده‌اند انقلاب مردم ایران را با کمک خود مردم چند گام به پیش بردند تا اینکه امروز به اینجا رسیده‌ایم که به آن افتخار می‌کنیم.

ضرغامی از بازگشت به ارزش‌های انقلاب به عنوان کلید حل مشکلات فعلی نام برد و گفت: با وجود اینکه در این چهل سال دستاوردهای زیادی داشتیم اما همچنان مشکلاتی نیز وجود دارد که با کمک هم می‌توانیم بر این مشکلات نیز فائق آییم.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و قطع امید از دشمنان قسم‌خورده نظام می‌توانیم از مشکلات فعلی نیز عبور کنیم.

وی با اشاره به دشمنی‌های امریکا با ملت ایران خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها در این چهل سال فارغ از اینکه دولت در دست دموکرات‌ها بوده و یا جمهوری‌خواهان بر علیه جمهوری اسلامی تلاش کردند.

ضرغامی با بیان اینکه در زمان خود اوباما بسیاری از بندهای برجام زیرپا گذاشته شد گفت: شاید هیچکس به‌اندازه ظریف که ناجوانمردی امریکایی‌ها را از نزدیک درک کرده نتواند عمق دشمنی و بی‌اعتمادی به امریکا را تحلیل و تشریح کند.

وی اضافه کرد: من معتقدم که مشکلات امروز مردم ما با "اینستکس"، fatf و "پالرمو" نیز حل نمی‌شود لذا نباید به اروپایی‌ها اعتماد کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه ۱۵ کشور در همسایگی ایران قرار دارند ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه، توجه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی و با بهره‌گیری از ظرفیت استان‌های مرزی مشکلات خود را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما منتظر یک روزنه و فرصت‌اند تا به ما ضربه بزنند بیان کرد: آنها به دنبال یک فرصت‌اند تا انتقام این چهل سال را بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان در منطقه دست به هرکاری زدند تا جمهوری اسلامی پیروز نشود گفت: با وجود همه این تلاش‌ها، جمهوری اسلامی در منطقه پیروز شد.

رئیس پیشین سازمان صداوسیما با بیان اینکه دشمنان در مقطعی به دنبال ایجاد یک پایگاه همیشگی برای خود در کنار مرزهای ایران بودند افزود: آنها می‌خواستند با اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق، آنجا را به پایگاهی برای مبارزه با ایران تبدیل کنند اما اقدامات هوشمندانه ایران و تلاش ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی حشدالشعبی آن‌هم بدون هیچ‌گونه جنگ و خونریزی مانع از این کار شد.

انتهای پیام

کد N2085772

وبگردی