آفتاب

شینهوا: ایرانیان با اقتدار بیشتری در جشن انقلاب حضور یافتند

شینهوا: ایرانیان با اقتدار بیشتری در جشن انقلاب حضور یافتند

پکن- ایرنا- 'شینهوا' خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد: مردم ایران امسال با اقتدار بیشتری با حضور در خیابان ها در جریان راهپیمایی 22 بهمن، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا شینهوا روز دوشنبه در گزارشی نوشت: مردم ایران در راهپیمایی بزرگ خود در شهرها و استان های مختلف کشور، شعارهایی علیه دولت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا و تحریم های آن کشور علیه ملت ایران، سر دادند.
خبرگزاری رسمی چین با اشاره به حضور صدها هزار نفر از مردم ایران در خیابان های سراسر کشور، خاطر نشان کرد: مردم تهران در حالی که تصاویری از بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر ایران در دست داشتند، شعارهایی ضد آمریکا و اسراییل سر داده و اقدامات ظالمانه آنها علیه ملت را محکوم کردند.
شینهوا در ادامه آورده است: مردم ایران تحت رهبری آیت الله خمینی (ره) بنیانگذاری انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی رژیم محمد رضا شاه پهلوی را که از سوی آمریکا حمایت می شد، برانداختند و یک صفحه نوین در تاریخ معاصر و تاریخ ایران گشودند.
'سی سی تی وی' تلویزیون رسمی چین هم ضمن به نمایش گذاشتن حضور پرشکوه مردم ایران خاطر نشان کرد ملت ایران نه تنها چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند و با حضور گسترده در خیابان ها این سالگرد را گرامی داشتند بلکه با شعارهای ضد دولت ترامپ، اقدام رییس جمهوری آمریکا در نقض برجام را محکوم کردند.
رسانه های چین در گزارش های متعدد خود آورده اند که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خواستار حضور گسترده مردم در تظاهرات 22 بهمن شده بود و مردم به ندای رهبر پاسخ مثبت دادند و همزمان بازگشت تحریم های ترامپ علیه ایران را محکوم نمودند.
روزنامه چاینا دیلی هم در گزارشی ضمن بازتاب گسترده راهپیمایی 22 بهمن به اظهارات 'حسن روحانی' رییس جمهوری کشورمان اشاره کرده و به نقل از او نوشته است: آمریکا هرگز نمی تواند در جنگ روانی و اقتصادی که علیه ایران به راه انداخته است، به آنچه می خواهد دست یابد.
گزارش از قول وی در جمع راهپیمایان تهرانی نوشته است: آمریکا در جنگ روانی، تبلیغاتی و اقتصادی علیه ایران نه تنها موفق نشده بلکه انسجام، همبستگی و وحدت مردم ایران را تقویت کرده است و ایران نهایتا بر تحریم ها فایق خواهد شد.
در همین حال شبکه های تلویزیون کشورهای شرق و شمال شرق آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی نیز گزارش کرده اند مردم ایران یک بار دیگر با حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن، حمایت خود را از دستاوردهای انقلاب اعلام کردند و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.
رسانه های این دو کشور در گزارش های خود آورده اند که ایران یک کشور با نفوذ در منطقه خاورمیانه است و ملت ایران همواره با حضور در صحنه تلاش کرده است اقتدار خود را اعلام کرده و ثابت کند که تحریم های آمریکا و فشارهای این کشور نمی تواند مانع از رشد ایران شود.
تلویزیون 'ان.اچ.کی' ژاپن نوشته است: ایران در چهلمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی، در حال بررسی راه هایی برای مقابله با تحریم های آمریکا است.
تارنماهای اینترنتی دو کشور هم گزارش کرده اند مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همه ساله در سالگردهای انقلاب، راهپیمایی کرده اند و بارها بر مخالفت با استکبار و تحریم و فشارهای ظالمانه تاکید ورزیده اند.
آساق**231**1904**
کد N2085717

وبگردی