آفتاب
وزیر ورزش و جوانان:

باید در برابر عزت ملت ایران سر تعظیم فرود آوریم

باید در برابر عزت ملت ایران سر تعظیم فرود آوریم

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان، دستاوردهای 40 ساله جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را چشمگیر دانست و گفت: این نظام مقدس با قدرت، اقتدار فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها را پشت سر گذاشت و باید در برابر عزت ملت ایران سر تعظیم فرود آوریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، این روز بزرگ و تاریخی را به ملت قهرمان ایران و فجرآفرینان سال 57 تبریک گفت و اظهارداشت: دستاوردهای 40 سال گذشته در عرصه‌های مختلف چشمگیر است و نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت و اقتدار در این سال ها فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها را پشت سر گذاشت و توانست به قله افتخار برسد.
وی افزود: امروز زیر باران در 40 سالگی انقلاب در حالی که بسیاری فکر می‌کردند ملت به دلیل تبلیغات و فشارها و تحریم‌های ناعادلانه در راهپیمایی حضور کم رنگ خواهند داشت اما بدون تعصب می‌گویم حضور مردم بیشتر از سال های گذشته است و باید در مقابل بزرگی و عظمت این ملت سر تعظیم فرود بیاوریم و برای حل مشکلات آنها تلاش کنیم.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این گونه حضورها و حماسه‌سازی‌ها وظیفه‌ ما را در رویارویی با دشمن مقتدرتر و سنگین‌تر می‌کند که باید برای این ملت قهرمان تلاش کرد و مشکلات‌ را حل کنیم. سلطانی فر با یادآوری این که جامعه ورزشی کشور در این راهپیمایی حضور گسترده‌ای داشت، یادآور شد: هزاران نفر از ورزشکاران، قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران در صحنه حضور یافتند.
وی در پاسخ به سوالی درمورد عملکرد بخش ورزش کشور در 40 سال گذشته ، اظهارداشت : در عرصه‌های مختلف دستاوردهای انقلاب قابل مقایسه با گذشته نیست. ما هشت برابر رژیم گذشته کار کرده‌ایم. در المپیک از 20 مدال 16 مدال متعلق به ادوار بعد از انقلاب است. در مسابقات جهانی هم همین طور است. در خصوص ورزش بانوان و همگانی و امکانات تلاش‌های زیادی شده و با همین رویکرد ادامه خواهد یافت.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که حضور ورزشکاران با لباس ورزشی در این مراسم چه پیامی را به دنیا مخابره می‌کند، گفت: جمعی از ورزشکاران با لباس رزمی و هزاران نفر از آنها با لباس معمولی آمدند اما همه نمادی از حضور ورزشکاران هستند که در صحنه‌های مختلف حضور دارند و تلاش می‌کنند برای ایران افتخارآفرینی کنند و باعث به اهتزاز درآوردن پرچم ایران شوند.
وی در پاسخ به این سوال که در دهه پنجم انقلاب ورزش ایران چطور خواهد بود، اظهار داشت: تلاش این است بتوانیم در بخش‌هایی که مورد مطالبه مردم است مانند ورزش بانوان و همگانی و گستره ورزش در روستاها و مناطق محروم تلاش بیشتری داشته باشیم هرچند در 3-4 دهه قبل هم تلاش کرده‌ایم اما تلاش این است در این بخش‌ها و ورزش قهرمانی فعالیت گسترده‌ای شود.
ورزشی**9250**م.ت**1336
کد N2085709

وبگردی