آفتاب
چهل سالگی انقلاب

تقدیر مراجع تقلید از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن

تقدیر مراجع تقلید از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22بهمن

قم - ایرنا - شماری از مراجع عظام تقلید و علما، روز دوشنبه با حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن درشهر مقدس قم ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در این راهپیمایی، بر حفظ آرمان های انقلاب و همچنین رسیدگی به مشکلات مردم توسط مسئولان تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، آنان بیان کردند که ملت ایران در برابر استکبار جهانی با قدرت ایستاده است و سنگر انقلاب را همواره حفظ خواهند کرد.

**مردم تا آخر از آرمان های انقلاب دفاع می کند
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در راهپیمایی 22 بهمن درگفت و گو با خبرنگاران افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که ملت عزتمند ایران اسلامی در برابر شیاطین بزرگ عالم ایستاده است و تا آخر از آرمان های انقلاب دفاع می کند.
وی حضور مردم در این راهپیمایی را دارای دو پیام داخلی و خارجی دانست و افزود: حضور پرشور مردم نشان داد ملت ایران در برابر استکبار جهانی با قدرت ایستاده است و سنگر انقلاب را همواره حفظ می کند.
وی ادامه داد: پیام دیگر این راهپیمایی این است که مردم ایران اسلامی در راه مبارزه با دشمنان تنها نیستند بلکه کل آزادی خواهان جهان همراه با ملت ایران می باشند و همانا این پیروزی، پیروزی آشکار است.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: مردم براساس مکتب و مذهب خود در میدان حضور دارند و در راه انقلاب اسلامی، جوان، جان و خون داده اند و چنین مردمی همواره در تمام صحنه ها حضور خواهند داشت.
وی پیام داخلی این حضور باشکوه را توجه مسئولان به مشکلات مردم، خدمت به آنها، کار شبانه روزی و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست و تاکید کرد: اگر خدا را یاری کنیم خداوند ما را یاری می کند.

** حضور مردم در راهپیمایی پاسخی قاطع به آمریکاست
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را پاسخی قاطع به شیطنت ها وتوطئه های آمریکا علیه ملت ایران دانست.
وی افزود: مردم با این حضور پرشور ثابت کردند در برابر توطئه های آمریکا با قدرت ایستاده اند و شیطنت دشمن به جایی نخواهد رسید.
وی همچنین خدمت به مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: قدرشناسی از چنین مردم با بصیرت، خدمت شبانه روزی به آنهاست.
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مسئولان هرچه در توان دارند برای حل مشکلات مردم به کار گیرند.

** ملت ایران از انقلاب اسلامی خود هرگز دست برنخواهد داشت
همچنین عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن امسال به تمام دنیا ثابت کرد که هرگز از انقلاب اسلامی خود دست برنخواهد داشت.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، انگیزه مردم در چهلمین سالگرد انقلاب را مشابه سال 57 و پیروزی انقلاب دانست و افزود: ملت ایران در چهلمین سال انقلاب نشان داد که همانگونه که حفظ دین خود را واجب می داند حفظ نظام و انقلاب را نیز واجب می داند.
وی ادامه داد: دشمن؛ انقلاب، مردم، قدرت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را نشناخته است، مردم در راه تحقق آرمان های انقلاب به راه خود با قدرت ادامه می دهد و برخی بی تدبیری های مسئولان و مشکلات، این مردم را از مسیر انقلاب خارج نمی کند.
وی با تاکید بر این که مردم پای این انقلاب ایستاده اند گفت: انقلاب اسلامی پیوند عمیق با دین و عقاید مردم دارد و دشمن توان درک چنین پیوندی را ندارد.
آیت الله فاضل لنکرانی، انقلاب اسلامی را متفاوت از سایر انقلاب های دنیا دانست و گفت: پیام ملت ایران به دنیا و آمریکا این است که نه چهل سالگی بلکه ملت ایران جشن صدسالگی انقلاب خود را خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: پیام حضور ملت به مسئولان این است که آنها قدرشناس این مردم بوده و با تدبیر و مدیریت صحیح، نسبت به خدمت رسانی تلاش کنند.
وی گفت: مردم نباید در مسائل اقتصادی دچار مشکل باشند و مسئولان باید این مشکلات را رفع کنند.
1175 / 6133/
کد N2085604

وبگردی