آفتاب
چهل سالگی انقلاب؛

مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور آغاز شد

مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور آغاز شد

تهران-ایرنا- مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح امروز - دوشنبه - همزمان با سراسر کشور در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از ساعتی قبل از آغاز این مراسم، در این هوای زمستانی به خیابان ها آمده اند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی بیفزایند.
مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال از ساعت 9 صبح امروز در تهران همچون دیگر نقاط کشور آغاز شده است و ایرانیان در حالی که پرچم غرورآفرین جمهوری اسلامی را دست دارند، شعارهای '22 بهمن یوم الله - یوم الله و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل' سر می دهند.
بنا بر این گزارش، مردم ولایتمدار تهران اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و با حمل دست نوشته ها باردیگر خروش خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشاندند.
اکنون مردم شهر تهران از مسیرهای تعیین شده با شعارهای خود و با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک نظم و شکوه خاصی در حال حرکت به سمت میدان آزادی هستند.
حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران، خبرنگاران داخلی و خارجی، و مقامات کشورهمچون سال های گذشته به شکوه این مراسم افزوده است.
مقامات عالیرتبه، مسئولان کشوری و احزاب و تشکل های سیاسی در چند روز گذشته در سخنان و بیانیه های خود تاکید کردند: انقلاب اسلامی درآستانه پشت سرگذاشتن چهل سالگی و ورود به دهه پنجم از عمر خود قرار دارد و 22 بهمن امسال در شرایطی که فشارها بر ملت ایران بیش از هر زمان دیگرتشدید شده، «همه در کنار هم می آیند» رمز ملی ورود به پنجمین دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
در این راستا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه 19 بهمن در دیدار فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی 22 بهمن را از مسائل شگفتی‌ساز خواندند و افزودند: جشن سالانه انقلاب در کشورهایی که انقلاب کرده اند به رژه نیروهای مسلح در مقابل چند نفر تبدیل شده است اما در ایران سرافراز، 40 سال است مردم در سراسر کشور به خیابان ها می آیند و بر ادامه راه انقلاب تأکید می کنند که این مسئله، از معجزات شگفتی‌ساز انقلاب است و باید با تمام قدرت ادامه یابد.
ایشان حضور انبوهِ بی‌شمار ملت در راهپیمایی 22 بهمن را «دشمن‌شکن و مرعوب کننده آن»، «نشان‌دهنده حضور عمومی ملت در صحنه» و «تجلی عزم و وحدت ملی» برشمردند و خاطرنشان کردند: در جامعه اختلاف سلیقه وجود دارد اما وقتی پای انقلاب و نظام و 22 بهمن به میان می آید، همه اختلاف ها رنگ می بازد و همه در کنار هم به میدان می آیند.
رهبر انقلاب اسلامی رژیم آمریکا را تجسم «شرارت، خشونت، بحران سازی و جنگ آفرینی» خواندند و افزودند: مسئولان رژیم امریکا ضمن اهانت به ملت ایران می گویند چرا «مرگ بر امریکا» می گویید، برای روشن شدن ذهن مقامات امریکایی تأکید می کنیم که ما کاری به ملت آمریکا نداریم و مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر حاکمان امریکا که در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» می‌شود.
ایشان افزودند: تا وقتی رژیم آمریکا بر مبنای شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حرکت می کند، شعار مرگ بر امریکا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.
همچنین دکتر حسن روحانی رییس‌ جمهوری در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت، همه ملت ایران را به حضور گسترده و پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن فرا خواند و گفت: حضور حماسی و باشکوه مردم در نیمروز 22 بهمن می‌تواند پاسخی قاطع به همه توطئه‌های یکسال گذشته دشمنان باشد و این نیمروز در حقیقت ساعت‌های قدر ملت ایران است.
روحانی اظهار داشت: ملت ایران باوجود همه دشمنی‌ها با حضور، مشارکت و فریادهای خود در کنار انقلاب و ایران عزیز به دنیا نشان خواهند داد که نسبت به آینده کشور خود کاملاً‌ امیدوار هستند و هیچگونه یأس و ناامیدی ندارند و از مشکلاتی که دشمنان طرح‌ریزی کردند، با ایثار، ایستادگی و وحدت به خوبی عبور خواهند کرد و سال‌های بهتری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

**مسیرهای 12 گانه راهپیمایی روز 22 بهمن در شهر تهران به شرح زیر است:
-مسیر شماره 1: مسجد امام حسین (ع) میدان امام حسین (ع) خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
-مسیر شماره 2: مسجد ابوذر، میدان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
-مسیر شماره 3: مسجد امام هادی (ع)، خیابان آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
-مسیر شماره 4: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
-مسیر شماره 5: مسجدالاجواد، میدان هفت تیر، خیابان مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
-مسیر شماره 6: مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی
-مسیر شماره 7: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی
-مسیر شماره 8: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی
-مسیر شماره 9: مسجد امام سجاد (ع)، خیابان اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی
-مسیر شماره 10: مسجد امام جعفرصادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی
-مسیر شماره 11: مسجد رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهران سر، میدان کمال الملک، بزرگراه لشگری، میدان آزادی
-مسیر شماره 12: مسجد نظام مافی، بلوار کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان آزادی
سیام**9121**1336
کد N2085241

وبگردی