آفتاب
بهنوش طباطبایی:

محمد حسین مهدویان سفارش خود را از مردم میگیرد

محمد حسین مهدویان سفارش خود را از مردم میگیرد

ماجرای نیمروز ( رد خون) در آخرین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور کارگردان و عوامل فیلم اکران شد. در ادامه نشست خبری به مجری گری محمد رضا مدقق در سالن سینما پردیس با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار آفتاب صبا عربزاده، محمد حسین مهدویان در پاسخ به این سئوال که چرا ادامه‌ی فیلم سینمایی ماجرای نیمروز تحت عنوان (رد خون ) را ساخته است گفت، در فیلم ماجرای نیمروز شخصیت هایی بودند که قابلیت پرداخت بیشتری داشتند، امکان این وجود داشت که درادامه‌ی جزئیات نیمروز یک فیلم دیگری نیز ساخته شود. حدود یکسال و نیم تحقیق پیرامون  داستان انجام شد و اطلاعات در اختیار نویسندگان ما قرار گرفت سپس فیلم نامه نوشته شد. وی در ادامه بیان داشت کار به لحاظ موضوعی راه رفتن بر روی لبه تیغ بود اما با این وجود کار در همان  ابتدا خوب کلید خورد و ادامه پیدا کرد.
بهنوش طباطبایی به عنوان شخصیت اصلی زن فیلم در خصوص حضورش در نقش لیلا گفت، من تا مدتها از پذیرفتن نقش  و بازی در فیلم ها خودداری میکردم. دلیلش نیز این بود که نمیخواستم در فیلم هایی که تنها فیزیک بازیگر مهم است و موضوعاتی کلیشه ای دارد بازی کنم. تا اینکه فیلم نامه فیلم نیمروز به دستم رسید و با خواندنش شگفت زده شدم.  هر بازیگری دوست دارد با کارگردانی همچون جناب مهدویان کار کند. کاردر کنار ایشان برای من افتخاربود، وی همچنین افزود جواب من به کسانی  که ایشان را فیلم ساز سفارشی میخوانند این است که مهدویان کارگردانی است که سفارشش را از مردم میگیرد و برای آنها کار میکند. بهنوش طباطبایی درباره نقش آفرینی اش در نقش لیلا اضافه کرد بازی در این فیلم برای من با چالش زیادی همراه بود، من باید نقش یک زن منافق در اواخر دهه شصت را ایفا میکردم که با مدل یک زن منافق در اوایل انقلاب متفاوت بود. وی درپایان از گریمور مجموعه به خاطر گریم بسیار خوبش قدردانی کردو افزود گریم ایشان نقش را خیلی باور پذیرتر کرد.
هستی مهدوی بازیگر نقش دوم زن در فیلم رد خون یکی از دلایل حضورش در فیلم را فیلم نامه‌ای خواند که به شدت جذاب و خشن بود. وی همچنین اظهار کرد مدتها قبل از اجرای فیلم برداری حرکات رزمی تمرین میکردیم و کلی بالا و پایین میپردیم تا در نقش یک زن اسلحه به دست منافق ظاهر شویم.
فیلم نامه نویس فیلم ماجرای نیمروز نیز افزود، در متن فیلم داستان چند آدم با هم روایت میشود تا نهایت این قصه ها یکی میشود و هر چه به پایان نزدیکتر میشویم فیلم جنبه دراماتیک بیشتری پیدا میکند. وی همچنین ادامه داد خیلی چیزها در تاریخ نامعلوم است مثل مرگ عباس زریباف، یک مقداردست تخیل را درباره پایان قصه ی آدمهای فیلم باز گذاشتیم. ماجرای رد خون جنبه دراماتیکی بیشتری نسبت به ماجرای نیمروز دارد برای مثال پسر و دختر فیلم نیمروز قرار بود خواهر و برادر باشند که در پایان جور دیگری شد.
سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم ماجرای نیمروز در پاسخ به چراییِ هجم بالای خشونت در فیلم گفت: خشونتی که در عملیات مرصاد بود خیلی جدی و عمیق بود. یک عده با همدستی دشمن به خاک میهن خودشان حمله کرده بودند، خشونت از جانب هر دو طرف بسیار بالا بوده است.
محمد حسین مهدویان در خصوص این مطلب که بردن جایزه تا چه حد برای او و تیمش اهمیت دارد گفت، جشنواره اولین جایی است که فیلم  با مردم روبرو شده و دیده میشود، در واقع این یک اکران کوچک است، از همین جا هم اتفاقا میشود معلوم کرد که چقدر فیلم با مقبولیت مردمی مواجه خواهد شد. همین مطلب انتظار ما از جشنواره است. حالا اگر جایزه هم به ما بدهند و منتقدان هم خوششان بیاید که چه بهتر.
هادی حجازی فر بازیگر نقش کمال در جواب به خبرنگاری که شخصیت کمال را بی کله و نادان خواند گفت : این یک برداشت کاملا خام دستانه و دم دستی است برای این کارکتر، وی سپس به شوخی اضافه کرد یک موجی راه افتادِ طرفدار شخصیت صادق و دیگری پیرامون شخصیت کمال و اکثرا هم میگویند صادق خوب است.
جواد عزتی بازیگر نقش صادق نیز همچنین در خصوص چالشی که با آن مواجه بود گفت باید بین فضای هفت سال بعد از ماجرای نیمروز و رد خون یک ارتباط منطقی برقرار میکردیم و این کار طاقت فرسایی بود.
بازیگر نقش عباس زریباف نیز بیان داشت از آنجایی که کارکتر نقش من بسیار منفی و تیره بود بعد از بازی انتظار بازخوردهای چندان خوبی نداشتم اماخوشبختانه این طور نشد.در پایان تهیه کننده فیلم از زحمات تک تک عوامل فیلم قدر دانی کرد.
کد N2085188

وبگردی