آفتاب

«شبی که ماه کامل شد» رکورددار فیلم فجر 97

«شبی که ماه کامل شد» رکورددار فیلم فجر 97

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» بیشترین تعداد نامزدی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر 1397 را به دست آورد.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا ، فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با 13 نامزدی این دوره از جشنواره رکورددار شد.
همچنین فیلم های «ماجرای نیمروز» ، «رد خون» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با 11 نامزدی، «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی با 10 نامزدی بیشترین نامزدی را به خود اختصاص دادند.
همچنین «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در 10 بخش و «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و «مسخره باز» به کارگردانی همایون غنی زاده در شش بخش نامزد دریافت سیمرغ سی و هفتم شدند.
به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان فرهنگی و هنری شامگاه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراکز استان‌ها تا 22بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
امشب نیز با نمایش فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز 2 – رد خون» پرونده نمایش سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بسته شد تا فردا از میان نامزدهای اعلام شده برگزیده ها معرفی شوند.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر دوشنبه شب 22 بهمن ماه 97 با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این دوره جشنواره به کار خود پایان خواهد داد.
فراهنگ **7561 ** 1355 **
کد N2085174

وبگردی