آفتاب
ترکاشوند درگفتگو با مهر:

به برد مقابل پیام نیاز داریم/برای رسیدن به شرایط آرمانی ریسک کردم

به برد مقابل پیام نیاز داریم/برای رسیدن به شرایط آرمانی ریسک کردم

سرمربی تیم والیبال پیکان دلیل ناکامی تیمش در دو هفته اخیر را تمرینات سنگین بدنسازی عنوان کرد.

سرمربی تیم والیبال پیکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره شکست مقابل تیم صدرنشین شهرداری ورامین گفت: بازی خوبی بود و کیفیت بالایی داشت. صحنه‌های زیبایی در مسابقه خلق شد که تماشاگران حاضر در سالن از تماشای آن لذت بردند. می‌توانستیم با نتیجه سه بر یک پیروز شویم اما در یک اشتباه کوچک، بازیکنان از نظر روحی و روانی به هم ریختند و تمرکزشان از دست رفت. در یک صحنه در حالی که بازیکنانم حواسشان به بیرون از زمین پرت بود، داور سوت زد و بازیکن حریف نیز از موقعیت استفاده و در یک سرویس ساده، امتیاز را کسب کرد؛ همین از نظر روحی بر بازیکنانم تأثیر گذاشت.

محمد ترکاشوند در ادامه افزود: اگر آن ست را پیروز می‌شدیم، با نتیجه سه بر یک برنده بازی بودیم. زمانی که تیم ما توان این را دارد که در ست سوم و چهارم به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۸ ورامین را شکست دهد، حتماً توان پیروزی سه بر صفر این دیدار را نیز داشتیم.

وی به حضور تماشاگران اشاره و خاطرنشان کرد: تماشاگران ورامینی از نظر روحی و روانی بسیار بر روی تیممان فشار آوردند و در نهایت نیز به خواسته‌ی خود رسیدند. ما آنالیز و شناخت خوبی از حریف داشتیم. در اکثر فاکتورها از شهرداری ورامین سَرتر بودیم، اما تمرکز لازم را بخصوص در ست پنجم از دست دادیم.

ترکاشوند درباره داوری نیز گفت: در بحث داوری اگر بخواهم وارد شوم، ارزش ندارد. در برخی از صحنه‌ها داور می‌توانست با کارت قرمز، تیم حریف را جریمه کند اما این کار را انجام نداد. در ست دوم خطاهای فاحشی رخ داد بخصوص در خطای پنجه و درحالی‌که می‌توانست نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود ما باشد، اما برابر با ۲۳ اعلام شد و اینها همه تأثیرات داوری است.

سرمربی تیم والیبال پیکان ادامه داد: در مجموع بازی زیبایی بود. نمی‌خواهم باخت خود را با داوری توجیه کنم. به هر حال شهرداری ورامین میزبان بود و هر تیمی که میزبان باشد، از تماشاگران خود و حق میزبانی به خوبی استفاده می‌کند. داوری می‌توانست بهتر باشد تا باعث لطمه زدن به تیم ما نشود، اما این اتفاق رخ نداد.

محمد ترکاشوند درباره شکست دو هفته اخیر تیمش در رقابت‌ها گفت: در نیم فصل دوم بازی‌ها متأسفانه برنامه‌ریزی سازمان لیگ طوری بود که در ۶ بازی آخر، ۵ بازی میهمان بودیم. نمی‌دانم چرا این‌گونه برنامه‌ریزی کرده‌اند که ما سه بازی متوالی در شهرستان باشیم که دو بازی در شمال برگزار شد که همه رفت و آمدها با اتوبوس بود و این شرایط را برای تیم سخت می‌کرد. در مجموع دو بازی آخر را که واگذار کردیم، پنج سته تمام شد. یک مقدار داوری‌ها در نتایج ما تأثیرگذار بود اما در مجموع من به دلیل اینکه جایگاهمان در جدول رده‌بندی مشخص است و نگرانی برای صعود به پلی‌آف نداریم، کمی فشار تمرینات را بالا بردم و طبیعی بود که بدن بازیکنان سنگین شود.

وی ادامه داد: چرا که هدف ما پلی‌آف است و می‌خواهم که بدن بازیکنان به شرایط ایده‌آل و آرمانی برسد تا نتایج خوبی در پلی‌آف کسب کنیم. با توجه به جایگاهمان در جدول، کمی خیالم راحت بود. شاید اگر این جایگاه را نداشتیم، هیچ‌وقت این ریسک را نمی‌کردم اما حال تمرینات بدنسازی سنگینی را برای بازیکنانم انجام داده‌ام تا به شرایط ایده‌آل برسم. در بازی مقابل شهرداری ورامین شرایط کمی بهتر بود و انشاءالله در ادامه نیز بهتر هم خواهیم شد.

سرمربی تیم والیبال پیکان درباره بازی روز یکشنبه مقابل پیام مشهد نیز گفت: بازی مستقیم است که باید این دیدار را پیروز شویم چرا که به این برد نیاز داریم تا جایگاهمان را در رده‌ی دوم تثبیت کنیم. اگر از سه بازی باقی‌مانده، دو بازی را پیروز شویم، در همان مکان دوم باقی می‌مانیم و باید منتظر مشخص شدن تیم هفتم باشیم که با آنها در پلی‌آف بازی کنیم.

کد N2083724

وبگردی