آفتاب
مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه :

مهمترین برنامه اجرای کامل فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا است

مهمترین برنامه اجرای کامل فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مهمترین برنامه های این اداره کل پیگیری اجرای کامل فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که تحت عنوان فصل پیشگیری نام گرفته، است.

به گزارش ایرنا، علیرضا ساوری عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه اصلاح بافت فرسوده محله چاهستانی های بندرعباس، اظهار داشت: این فصل به طور مشخص از ماده 6 شروع و تا انتهای ماده 17 ادامه دارد و در اصلاح قانون جدید ماده پنج نیز به این فصل اضافه شده است.
وی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده چهار قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شده کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز زیرنظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه فعالیت نماید.
ساوری ابراز داشت: موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات مرتبط با قاچاق کالا و ارز و همچنین موضوع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از سه سال قبل تا کنون در قالب طرح و برنامه هایی در دستورکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار گرفته است.
این مقام مسوول اجرای برنامه‌های مرتبط با افزایش هزینه‌های جرم برای عوامل اصلی دخیل در چرخه قاچاق کالا و ارز را از جمله دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد.
ساوری گفت: از این طریق به دنبال پیگیری ، راه‌اندازی و تکمیل اقدامات گذشته شعب تخصصی مربوط به رسیدگی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، بررسی رسیدگی به پرونده‌های مهم و ملی، افزایش کشفیات قاچاق کالا و ارز، اجرای مجازات های تعیین شده در قانون برای عوامل و عناصر و اعلام وصول جرایم ناشی از قاچاق کالا و ارز هستیم.
رییس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: اولویت معاونت پیشگیری، چرخش و تبادل هدفمند اطلاعات بین سامانه های اصلی و زیرسامانه های موضوع مواد پنج، شش، هفت و 13 فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
ساوری اضافه کرد: تاکنون هفت سامانه و زیرسامانه راه اندازی شده اما گاهی شاهد چرخش و تبادل اطلاعات بین سامانه های ایجادشده نیستیم و درصورت راه اندازی و یا چرخش هدفمند اطلاعات میان این سامانه ها شاهد پیشگیری قابل توجهی در حوزه قاچاق کالا و ارز خواهیم بود.
این مقام مسوول تاکید کرد: تقویت نیروها در نقاط ورودی گمرک و همچنین درب‌های خروجی آن و بهره‌گیری از ابزار، فناوری و تکنولوژی‌های نوین جزو اصلی ترین برنامه های این معاونت در سال آینده است.
7198/6048
کد N2082446

وبگردی