آفتاب
ولایتی در جمع خبرنگاران:

پیروزی سوریه در محور مقاومت قرار دارد

پیروزی سوریه در محور مقاومت قرار دارد

تهرن - ایرنا - مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیروزی سوریه، پیروزی جبهه مقاومت است. ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی دارند که این رابطه همواره ادامه یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، علی‌اکبر ولایتی امروز - چهارشنبه - در دیدار با ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه افزود: دو کشور ایران و سوریه همواره در کنار هم بوده‌اند و آنچه اکنون می‌بینیم نتیجه اتحاد کشورهای محور مقاومت است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، دیدار و گفت و گو با وزیر خارج سوریه را خوب و سازنده ارزیابی کرد و افزود: باید پیروزی‌های دولت و ملت سوریه را در برابر هجمه دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی تبریک گفت.
رئیس هیأت موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مثلث ارتجاع منطقه در مقابل ملت سوریه شکست خورد و آمریکایی‌ها چه بخواهند یا نخواهند باید سوریه را ترک کنند.
ولایتی تصریح کرد: اکنون 90 درصد خاک سوریه در تسلط دولت سوریه است و باقی نیز به‌زودی توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد.

**سوریه و ایران با تروریست مبارزه کردند
معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه نیز در خصوص سفر به جمهوری اسلامی و دیدار و گفت و گو با مقامات کشورمان گفت: خوشحالم در سفر به ایران با رسانه‌ها صحبت می‌کنم تا تأکید کنم رایزنی‌های سازنده‌ای با مقام‌های ایرانی با هدف توسعه همکاری‌های راهبردی انجام دادم.
ولید المعلم افزود: سوریه و ایران با دشمنی به‌نام تروریست مبارزه کرده‌اند و اکنون در برابر دشمنی به‌نام استعمار قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: تا زمانی که ما با هم هستیم همان‌گونه که در برابر تروریسم پیروز شدیم در برابر استعمار نیز پیروز می شویم.
وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: مذاکرات ارزشمندی با ولایتی انجام دادم و از صحبت‌های مشاور مقام معظم رهبری استفاده کردم. در این دیدار من بهترین آرزوها و سلام‌های بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به محضر مقام معظم رهبری ابراز کردم.
وی یادآورشد در این دیدار همچنین مراتب تبریک ملت سوریه را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به محضر ملت ایران با خود به همراه آورده‌ام تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبریک بگویم.
ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه روز گذشته وارد تهران شد وبا رییس مجلس،دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
**9491** 1200
کد N2082135

وبگردی