آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران-ایرنا-800 طرح ورزشی تا پایان سال بهره برداری می شود،وزیر صنعت: 9 میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی داشتیم،ایران و کشورهای موسس اینستکس در پاریس مذاکره می کنند و توافقنامه سازوکار پرداخت مالی میان ایران و عراق امضا شد ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-وزیرصنعت،معدن و تجارت با اشاره به توسعه صنایع معدنی کشور از صادرات محصولات این بخش به ارزش 9 میلیارد دلار در 10 ماه اخیر خبر داد.

تبریز-وزیر ورزش و جوانان گفت: در آستانه فجر چهلم انقلاب اسلامی و با لطف خدا و تلاش همکاران، تا پایان سال جاری 800 طرح ورزشی را به بهره‌ برداری خواهیم رساند تا بار طرح‌های نیمه‌ تمام ورزشی سبک شود.

سمنان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح سلامت الکترونیک در چهار استان کشور تا پایان اردیبهشت 98 اجرا می شود.

تهران-عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره شیوه فعالیت رسانه در سال 57 گفت: در اوایل این سال عرصه مطبوعات تصویری جدی از تلاطمات و نبرد میان قدرت و سیاست را آشکارا نشان می داد.

بیرجند-معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هنر معادن این بوده که ما را از بیگانگان بی نیاز کرده است و جز مقدار جزیی از 2 ماده معدنی، واردات نداریم.

تهران-وزیر کشور در نشست بررسی تخلفات تصرف در اراضی ملی بر لزوم هماهنگی دستگاه ها و ارائه طرحی جامع با مدیریت یکپارچه در کل کشور برای جلوگیری از هرگونه تصرفات غیرقانونی جدید در اراضی و همچنین برخورد با متخلفان و تصرفات پیشین تاکید کرد.

مهاباد-معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرین امید گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 928 طرح در سراسر کشور با بهره گیری از تسهیلات این صندوق به بهره برداری می رسد.

آبادان-طرح صنعتی تولید نانو فیلتر سوخت جت که برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا شده روز سه شنبه با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری،صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

کرمانشاه-وزیر راه و شهرسازی نقش بازارچه ها و مرزهای رسمی را در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار بسیار مهم دانست و گفت: باید ظرفیت سازی کنیم تا کسب و کارهای بیشتری در این مرزها ایجاد شود و بیکاری استان کرمانشاه از این طریق مرتفع کرد.

شیراز-وزیر دادگستری گفت: تجربه نشان داده که برخوردهای سخت افزاری با تخلفات صنفی مانند نصب پلاکارد و دستگیری افراد، نتیجه مطلوب در پی نداشته و مشکلی از این طریق حل نشده است بلکه این گونه برخوردها موجب واردآمدن آسیب حیثیتی به این قشر می شود.

اخبار خارجی
*********
تهران-یک مقام کاخ سفید اعلام کرد کرد که «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست ضدایرانی ورشو درخصوص طرح صلح ترامپ موسوم به «معامله قرن» سخنرانی خواهد کرد.

تهران-دور نخست مذاکرات کارشناسی ایران و سه کشور اروپایی مؤسس سازوکار حمایت از تبادلات تجاری ایران و اروپا (instex) در پاریس برگزار می شود.

نیویورک-وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهوری افغانستان بر اهمیت گفت وگو میان دولت و گروه های مختلف افغان برای دستیابی به یک آتش بس و صلح فراگیر تاکید کرد.

تهران-«الکساندر فن در بلن» رئیس جمهوری اتریش در دیدار با 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت کشورش را با اقدامات دولت آمریکا علیه قدس اعلام کرد.

مسکو-وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم حل مسائل ونزوئلا از طریق مذاکره میان دولتمردان و مخالفان آنان تاکید کرد و از معترضان خواست تا برای حل بحران پشت میز مذاکره بنشینند.

بغداد-نخست وزیر عراق در واکنش به سخنان اخیر ترامپ تاکید کرد که کشورش اجازه استفاده از خاک خود علیه هیچ کشوری را نخواهد داد.

تهران-رسانه های صهیونیستی گزارش کردند که احزاب دست راستی صهیونیستی در تلاش هستند تا دو میلیون یهودی را در کرانه باختری ساکن کنند.

تهران-رسانه های صهیونیستی از فعال شدن سامانه موشکی اس 300 روسیه در سوریه خبر دادند.

تهران-رویترز گزارش داد: پارلمان فرانسه در پاسخ به تظاهرات ضددولتی جلیقه زردها، قانونی برای محدود کردن خشونت ها در جریان اعتراضات تصویب کرد.

بغداد-توافقنامه سازوکار پرداخت مالی میان ایران و عراق از سوی رئیسان کل بانک های مرکزی دو کشور امضا شد.

کابل-گروه طالبان در نشست مسکو که با حضور بیش از 70 تن از رهبران سیاسی افغانستان برگزار شد قانون اساسی این کشور را بزرگترین مانع صلح دانست.

لندن-سفیر ایران در انگلیس با اشاره به گزارش نشریه پلیتیکن از آمادگی شرکت داروسازی «نوو نوردیسک» Novo Nordisk دانمارک برای ازسرگیری همکاری با ایران خبر داد.

مسکو-سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بنیامین نتانیاهو بزودی راهی مسکو می شود تا با رئیس جمهوری روسیه در خصوص ایران گفت وگو کند.

تهران-کمیسیون حقوق بشر کنگره آمریکا از مقام های رژیم آل خلیفه بحرین خواسته است تا فورا و بدون هیچ قید و شرطی «عبدالهادی خواجه» فعال حقوق بشری بحرینی را آزاد کند.

تهران-سازمان عفو بین الملل اقدام امارات متحد عربی برای ارسال تسلیحات به گروه هایی که متهم به ارتکاب جنایات جنگی در یمن هستند را محکوم کرد.

تهران-سنای آمریکا با تصویب «لایحه سیاست خاورمیانه» با خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه و افغانستان مخالفت کرده و خواستار حمایت از رژیم صهیونیستی شد.

تهران-محمدعلی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات آمریکایی ها مبنی بر اینکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی در جنگ علیه یمن، تسلیحات آمریکایی را به جنگجویان القاعده، شبه ‌نظامیان سَلفی و دیگر گروه‌ها ارسال کردند،گفت: این اظهارات، مسئولیت دولت آمریکا درقبال کشتار مردم یمن را سلب نمی کند.

تهران-«دیوید اوسالیوان» سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا ضمن انتقاد از خروج ترامپ از توافق هسته ای تاکید کرد که تجارت و بازرگانی با ایران جزیی از برجام است.

تهران -منابع خبری گزارش کردند که مقام های رژیم صهیونیستی درتلاش هستند تا واحدهای مسکونی جدیدی در قدس اشغالی احداث کنند.
شبک**1392
کد N2081600

وبگردی