آفتاب

۴ هزار و پانصد میلیارد تومان طلب داریم/ ایده‌آل ما راننده محور بودن بیمه شخص ثالث است

 ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان طلب داریم/ ایده‌آل ما راننده محور بودن بیمه شخص ثالث است

مدیر عامل بیمه ایران در مورد راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: یکی از ایده‌آل‌های ما راننده محور بودن این بیمه است اما باید توجه داشت که زیرساخت‌های اجرا فراهم باشد، مثلا نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها باید اطلاعات را به ما بدهند تا ما ارزیابی خوبی داشته باشیم و به نظر هنوز زیر ساخت‌های آن فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن پورکیانی در نشست خبری رییس‌ هیات مدیره‌ها و مدیر عامل بیمه ایران گفت: در سال ۹۷ اولویت‌های خاصی را دنبال کردیم که مهمترین آن نقطه سربه‌سر است، شفافیت و سلامت اداری، وصول مطالبات، کنترل و اصلاح پورتفو، افزایش فروش نقدی... از دیگر اولویت‌های ما هستند و ما باید در راستای این اولویت‌ها حرکت کنیم.

وی ادامه داد:  در ده ماهه اول سال، رشد ۲۹ درصدی داشتیم، کنترل خسارت ۳ درصد رشد داشته و نسبت خسارت از ۷۹ درصد به ۶۳ درصد کاهش یافته است. در بحث بدهکاران نیز توانستیم از ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان طلب خود تقریبا ۱۸ درصد از آن را وصول کنیم در این میان بنیاد شهید و آموزش پرورش هر کدام ۵۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: مجموع طلب بیمه ایران  ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان است که ۶۰ درصد آن بیمه‌گذاران بزرگ هستند.

 رییس هیات مدیره بیمه ایران در مورد پرداخت خسارت حوادث گفت: خسارت پلاسکو را بطور کامل پرداخت کردیم و در مورد زلزله کرمانشاه نیز بیش از ۸۰ درصد خسارت در گیلانغرب و سرپل ذهاب را در همان روزهای اول جبران کردیم.

پورکیانی در مورد زیان انباشته بیمه ایران گفت: زیان انباشته ما از سال ۹۰ شروع شد و در سال ۹۶ به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که حدود ۳ هزار میلیارد تومان آن مربوط به تغییر رویه ذخیره گیری است. باید توجه داشت که ذخیره‌گیری بیمه ایران از سال ۹۰ سال به سال افزایش یافته که نشان دهنده توانمندی بیمه ایران است. در سال ۹۶ نسبت ذخایر به حق بیمه تقریبا ۱۱۱ درصد بود. بیمه ایران به دنبال افزایش شفافیت است و این زیان انباشته بیشتر ناشی از این شفافیت است.

مدیرعامل بیمه ایران در مورد راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: یکی از ایده‌آل‌های ما راننده محور بودن این بیمه است اما باید توجه داشت که زیرساخت‌های اجرا فراهم باشد، مثلا نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها باید اطلاعات را به ما بدهند تا ما ارزیابی خوبی داشته باشیم و به نظر هنوز زیر ساخت‌های آن فراهم نشده است.

کد N2080759

وبگردی