آفتاب
با حضور رئیس سازمان برنامه بودجه

اسناد توسعه استان تهران رونمایی شد

اسناد توسعه استان تهران رونمایی شد

تهران- ایرنا- اسناد توسعه استان تهران امروز (سه شنبه) با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه بودجه و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نعمت الله ترکی در مراسم رونمایی از اسناد توسعه استان تهران افزود: این اسناد حاصل 18 ماه تلاش همه دستگاه های اجرایی تهران است.
وی اظهارداشت: هر کدام از اسناد پنج گانه این استان با محوریت دانشگاه ها تدوین شده تا در کنار ارائه راهکار و مسیر کارشناسی، پیوست علمی هم به همراه داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران یادآورشد: پس از ابلاغ سند توسعه برنامه ششم کشور، استان تهران با رویکرد استانی، فرا استانی و ملی کار تدوین آمایش استانی را آغاز کرد.
ترکی اظهار داشت: سند توسعه این استان هم با رویکرد شهرستان به استان و محوریت دانشگاه تهران و با مشارکت 22 نفر از اساتید آن تدوین شد.
وی خاطر نشان کرد: سند استقرار و پیاده سازی نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد که از کارهای ماندکار دولت تدبیر و امید به شمار می آید هم در استان تهران مد نظر قرار گرفت و برش استانی آن تدوین شد.
ترکی ادامه داد: این سند با مشارکت 26 دستگاه اجرایی برای نخستین بار تدوین شد تا پس از آن، دستگاه ها از تکالیف خود مطلع باشند و بر مبنای کاری که انجام می دهند اعتبار دریافت کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سند کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی این استان هم برای نخستین بار در کشور با محوریت سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاری 49 دستگاه اجرایی تدوین شد.
وی به سامانه اطلاعات آماری و مکانی تدوین استان تهران اشاره و اضافه کرد: تاکنون 6 هزار و 200 شاخص آماری در آن تدوین و تجمیع شده و مدیران می توانند به آسانی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
ترکی یکی دیگر از اسناد توسعه استان تهران را سامانه مدلسازی پروژه های عمرانی برشمرد و تاکید کرد: این سامانه هم برای نخستین بار در کشور با محوریت دانشگاه علم و صنعت تدوین شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به سند خدمات ویژه شهروندی تدوین شده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تهران، پایتخت و پیشانی کشور است ابعاد مختلف خدمات شهروندی در آن جریان دارد این سند می تواند برای مدیریت و تسهیل این خدمات موثر باشد.
تهرام/3001 / 1539
کد N2080549

وبگردی