آفتاب
روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد؛

تلاش امارات جهت ناتوان جلوه دادن قطر برای میزبانی جام جهانی

تلاش امارات جهت ناتوان جلوه دادن قطر برای میزبانی جام جهانی

اصفهان - ایرنا - روزنامه نیویورک تامیز آمریکا فاش کرد که خاندان حاکم در امارات با کمک یکی از شرکت های مشاوره ای به نام 'کورنرستون گلوبال اسوشیتس' تلاش می کند قطر در میزبانی جام جهانی 2022 را ناتوان جلوه دهد.

به گزارش ایرنا، در این گزارش که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع رسانی الخلیج الجدید منتشر شده آمده است: این شرکت پس از آنکه پیشنهاد همکاری آنها از سوی مسئولان قطر رد شد در گزارش های متعددی قدرت دوحه برای میزبانی این رویداد جهانی را شک برانگیز توصیف کرده است.
به نوشته نیویورک تایمز، غانم نسیبه رئیس این شرکت ارتباط نزدیکی با حاکمان امارات دارد.
پیش از این نیز پایگاه اطلاع رسانی اینترسبت آمریکا در نوامبر 2017 با پرده برداری از اسناد مهمی از پست الکترونیکی یوسف العتیبه سفیر ابوظبی در واشنگتن از تلاش امارات برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2022 از قطر خبر داده بود.
این پایگاه خبری به تحریم قطر از سوی امارات و برخی از کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس اشاره کرده و نوشته بود که ناکارآمد بودن و عقب بودن پروژه های جام جهانی بخش مهمی از برنامه امارات علیه قطر بود تا با راه اندازی یک کمپین علیه قطر حتی در داخل فیفا، این فدراسیون بین المللی تاکید کند که قطر قادر به میزبانی چنین رویداد جهانی نیست.
قطر اولین کشور عربی و خاورمیانه است که توانسته میزبانی جام جهانی را به دست آورد.
مسابقات فوتبال جام جهانی قرار است از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 به میزبانی قطر برگزار شود.
2093** 2024
کد N2079906

وبگردی