آفتاب
در صحن مجلس صورت گرفت؛

تذکر برخی نمایندگان نسبت به لغو سخنرانی لاریجانی در کرج

تذکر برخی نمایندگان نسبت به لغو سخنرانی لاریجانی در کرج

تعدادی از نمایندگان مجلس در صحن علنی، نسبت به لغو سخنرانی علی لاریجانی در کرج تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی از نمایندگان در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی نسبت به لغو سخنرانی علی لاریجانی در مراسم ۲۲ بهمن ماه در کرج تذکر دادند.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا، گفت: رئیس مجلس برای سخنرانی در نماز جمعه کرج دعوت شده بود، نوع برخورد با او درست نبود، این برخورد به معنای برخورد با مجلس است.

نماینده مردم صومعه سرا خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: از سکوت شما تعجب می کنم چرا که او برای سخنرانی دعوت شده بود.

دلخوش افزود: نوع برخورد با رئیس مجلس، برخورد با تک تک ماست، برخورد با هر یک از نمایندگان و رئیس مجلس به معنای برخورد با نظام است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ اخلاق و وحدت در جامعه تأکید داشتند، گفت: هیئت رئیسه باید در این خصوص موضع گیری کرده و به مجلس گزارش دهد.

همچنین محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: برخی برادران طوماری را در شهرستان کرج تهیه کرده اند تا رئیس مجلس در این شهرستان سخنرانی نکند. متاسفانه امام جمعه کرج نیز این رفتار را تأیید کرد.

وی اظهارداشت: امام (ره)، مجلس را عصاره فضائل ملت می خواندند، آیا با این فرمایش مهم امام (ره) جا دارد رئیس چنین مجلسی مورد هتک حرمت قرار گیرد؟

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با طرح این پرسش«مگر ۲۲ بهمن متعلق به همه مردم شریف کشور نیست؟»، افزود: چرا کام مردم شهر کرج را در این روز ملی که باید همدلی و وفاق مثال زدنی در چهلمین سال انقلاب باشد را تلخ کرده اید؟

کولیوند اظهارداشت: امام جمعه محترم کرج و برادران عزیز که این عمل را انجام دادید، آیا سخنان رهبر معظم انقلاب را نشنیدید که فرمودند کسانی که راه می افتند و شعار می دهند، اگر واقعا حزب اللهی و مؤمن هستند، بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرف ها ندارند، حسابشان جداست.

وی با بیان اینکه تهاجم و تخریب چهره های مؤثر نظام از برنامه های انگلیس و خواست و اراده دشمنان است، گفت: ما تجربه های تلخ دهه اول انقلاب و توهین هایی که به شهید بهشتی و رجایی شد را فراموش نکرده ایم.

نماینده مردم کرج تصریح کرد: نباید در میدان دشمن بازی کنند،  دکتر لاریجانی از شخصیت های مؤثر نظام است که دشمنان نظام برای از صحنه خارج کردن او طراحی دقیق دارند.

کولیوند با بیان اینکه امروز خودی ها نیز دست به تخریب او زده اند، اظهارداشت: این نه اخلاق است، نه تقوا و نه شجاعت، بلکه خسارت است

وی افزود: اینجانب به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ دکتر لاریجانی، از سوی مردم شریف شهرستان کرج این اقدام را نسبت به وی جفا دانسته و از ساحت مجلس شورای اسلامی درخواست دارم که این حرکت را به حساب مردم شریف استان نگذارند.

در ادامه، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران نیز در تذکر دیگری، گفت: اسامی سخنرانان ۲۲ بهمن را بررسی کنید. در مراکز استان ها افرادی دعوت هستند که ضد دولت و ضد حرکت انقلابی می باشند، این موضوع قابل تحمل نیست.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه رابرعهده داشت، درباره تذکرهای مطرح شده، گفت: از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درخواست می شود که به موضوع اظهارات امام جمعه کرج ورود کرده و به این موضوع رسیدگی کنند تا خلاف آنچه از سوی افرادی که به همه اخلاق، دین و باور می آموزند، از سوی همان اشخاص دیده شود.

وی تاکیدکرد: اگر مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع اظهارنظر فرمایند از ایشان تشکر می کنیم، چرا که انسجام، وحدت و جایگاه ها باید حفظ شده و هر شخصی در جایگاه خود اقدامات مربوطه را انجام دهد.

کد N2079725

وبگردی