آفتاب
بیگی به مهر خبر داد:

کارگروه مشترک سندالگوی پایه پیشرفت تشکیل شد

کارگروه مشترک سندالگوی پایه پیشرفت تشکیل شد

عضو کمیسیون شوراها از تشکیل کارگروه مشترکی برای بررسی و تدوین سند الگوی پایه پیشرفت خبر داد.

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی طرح انتقال وزارتخانه های دولت از تهران به استانهای مستعد و دارای شرایط در یک دوره پنج ساله از جمله دستورکارهای کمیسیون بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اعتراض یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه این طرح مغایر اصل ۷۵ قانون است و بار مالی به همراه دارد، طرح از دستورکار کمیسیون خارج شد.

وی ادامه داد: همچنین کارگروه سند الگوی پایه پیشرفت با حضور نمایندگان وزارت کشور، نیروی انتظامی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و نیز با موافقت نمایندگان مقرر شد که حسن کامران دستجردی، نماینده مردم اصفهان در مجلس به عنوان رییس این کارگروه انتخاب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای ناقص ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با حضور معاونین وزیرکشور، معاونین وزارت اقتصاد و دارایی، معاونین وزارت راه وشهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز بررسی شد.

علیرضا بیگی افزود: بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان هرگاه متوجه شوند قانون به صورت ناقص اجرایی شده می توانند در کمیسیون مربوطه نسبت به بررسی آن اقدام کنند و دستگاه ها نیز موظف به ارائه اطلاعات هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳ هزار میلیارد تومان جریمه دریافت شده ولی اعتبار لازم به دستگاه های مربوطه تخصیص نیافته است.

علیرضا بیگی تاکید کرد: بنابراین مقرر شد دستگاه های مربوطه اطلاعات لازم را در اختیار کارگروه تعیین شده قرار دهند. اگر نمایندگان متوجه انجام تخلف شوند حتما این موضوع در صحن علنی قوه مقننه بررسی و نتیجه به قوه قضائیه ارسال می شود.

کد N2079091

وبگردی