آفتاب
در تهران انجام شد؛

تحولات سوریه؛ محور گفتگوی هیات بلند پایه روس با جابری انصاری

تحولات سوریه؛ محور گفتگوی هیات بلند پایه روس با جابری انصاری

نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه با دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سرگی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه عصر امروز شنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ در مقر وزارت امور خارجه در تهران با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار و گفتگوی سه ساعته که با ضیافت میزبان به افتخار هیات روس پایان یافت، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و موانع فراروی تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور از جمله در زمینه نهایی سازی فهرست نمایندگان جامعه مدنی در این کمیته، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگوها درباره دستور کار و پیش نویس بیانیه پایانی نشست آتی سران آستانه در سوچی (۲۵ بهمن ۱۳۹۷| ۱۴ فوریه ۲۰۱۹) نیز تبادل نظر کردند.

جابری انصاری و ورشنین همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و روند اجرای توافقات استکهلم و موانع فراروی آن گفتگو و رایزنی کردند.

کد N2078247

وبگردی