آفتاب

ورزش به سبک شاهزادگان ، خرید ارزان یا رستوران ملل!!

ورزش به سبک شاهزادگان ، خرید ارزان یا رستوران ملل!!

تعطیلات نوروز بدون شک یکی از بهترین فرصت های برنامه ریزی برای مسافرت است.

تعطیلات نوروز بدون شک یکی از بهترین فرصت های برنامه ریزی برای مسافرت است. اگر چه سفر به هر کشوری ممکن است فصل خاص خود را داشته باشد ، اما به طور میانگین میتوان گفت که بهار و آغاز سال از نظر آب و هوا فصل مناسبی برای سفر محسوب می شود . اگر میخواهید اطلاعاتی در مورد مقاصد گردشگری آسیایی کسب کنید با ما همراه شوید ، شاید مقصد بعدی شما یکی از این شهرها باشد.
گلف در استانبول
امروزه با توجه به محبوبیت و گسترش ورزش گلف در میان  تمامی اقشار جامعه، زمینهای گلف بسیاری در سراسر جهان ساخته شده. شهر استانبول میزبان سه تا از بهترین زمین های گلف در منطقه است که یکی از آنها به لحاظ قدمت چهارمین زمین گلف اروپا به شمار میرود.هرچند این زمین های وسیع همه ساله میزبان تورنومنتهای بین المللی مختلفی میباشند اما  علاوه بر ورزشکاران حرفه ای،  گردشگران تور استانبول و ثروتمندان ترکیه نیز برای بازی گلف به اینجا می آیند .به دلیل داشتن تورهای آموزشی ، افراد با سطح توانایی مختلف میتوانند در آنها به بازی بپردازند.

استانبول گلف کلاب
استانبول گلف کلاب قدیمی ترین زمین گلف ترکیه و چهارمین زمین قدیمی اروپاست. این زمین 9 سوراخ دارد و در بین مردم محلی و ساکنین خارجی محبوب است چرا که در نزدیکی بسیاری از مناطق مسکونی بزرگ قرار گرفته است و بازیکنان می توانند هم در زمان ناهار و هم عصرها به این بازی بپردازند. این زمین بین محله های یِنی لِوِنت و ماسلاک قرار گرفته است. علاوه بر دسترسی مناسب مناظر جالب توجه ووضعیت تاریخ طبیعی این باشگاه یکی از دلایلی است که نباید فرصت بازی در آن را از دست بدهید
کِمِر گلف اَند کانتری کلاب  
گلف کلاب کِمِر 30 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و در محله کِمِربورگاز در نزدیکی جنگل بِلگراد واقع شده است. این زمین 18 سوراخه 73 ضربه ای، با استاندارد یو اِس جی اِی (USGA) در زیبایی های جنگلی منطقه کمربرورگاز ساخته شده است و امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهد.
کلاسیس گلف اَند کانتری کلاب
کلاسیس گلف اَند کانتری کلاب در سیلیوری واقع شده است و کمی بیشتر از یک ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. این کلوب ورزش های گوناگونی به همراه یک هتل را ارائه می دهد. این زمین اولین زمین بین المللی با استاندارد پی جی اِی (PGA) با 18 سوراخ در ترکیه می باشد. این زمین 73 ضربه ای در کل به طول 6245 متر بوده و همچنین یک زمین 9 سوراخه 27 ضربه ای نیز برای مبتدیان در این کلوب موجود است.
بهترین مراکز خرید در تایلند
اما بهترین مراکز خرید تایلند که با وضعیت مالی امروز ما ایرانیان نیز جور باشد کدامها هستند در این مطلب چند تا از بهترین و به صرفه ترین مراکز خرید تایلند را به شما معرفی میکنیم
پلاتینوم فشن مال
اینجا بهشت طرفداران مد وفشن است. پاساژِی بزرگ با 2500 مغازه که میتواند چشم اندازی مناسب از طراحی های یک فصل و مد مردمی را در اختیارتان قرار دهد. گستردگی و تنوع این بازار موجب شده تا هرکسی با هر سن و سال یا هرجنسیت و سلیقه ای بتواند در میان مغازه هایش نونوار شود. این مال را میتوانید در مرکز پراتونام به راحتی پیدا کنید. بهتر است کیف و کفش یکسال آینده خود را از همینجا تهیه کنید شاید هم چند سال آینده را.
میدان سیام
میدان Siam مرکز خریدی در هوای آزاد است. لوازم ورزشی، تی‌شرت‌ها و لباس‌های مناسب دیگر در اینجا فروخته می‌شوند. این منطقه از پایین جاده‌ی Rama 1 تا دانشگاه Chulalongkorn و از سمت دیگر از خیابان Phayathai تا Henri Dunant امتداد دارد
بازار تاریکی خائوسان
بانکوک شهر شب زنده داران است. پس عجیب نیست اگر بازاری را در این شهر بیابید که تنها در ساعات تاریکی باز میشود، در اینجا بیشتر لباس و وسایلکمپینگ به فروش میرسد تا مسافرانی که درلحظه آخر قصد جمع کردن وسایل خود را دارند و نیمه های شب یادشان افتاده که کفش مناسب پیاده روی ندارند سردرگم نشوند

پانتیپ پلازا
وسایل الکترونیک و گوشی های هوشمند جزئی جدایی ناپذیر از زندگی امروز ما هستند . وسایلی که در هر زمان و مکان مانند دوستی مهربان شنونده و تسکین دهنده دردهای تنهایی ما هستند. پانتیپ پلازا بازاری است برای یافتن همین دوستان الکترونیک و هوشمند یا معالجه دردهای مختصرشان. البته مراقب باشید  اینجا بورس فروش دی وی دی های تقلبی نیز هست.
مرکز خرید محله چینی ها
این مرکز خرید علاوه بر اینکه جایی برای خرید طلا و جواهر است یک منطقه تفریحی و خیابانی گردشگری نیز به شمار میرود. محله چینی ها جایی است که میتوانید با آشپزهای کنار خیابان عکس بگیرید کنار معابد پر زرق و برق غذای خیابانی بخورید و یا حتی صنایع دستی عجیب و غریب و لوازم عتیقه تقلبی برای سوغاتی پیدا کنید. همین جمع عجایب است که مرکز خرید محله چینی ها را به بهترین جا برای شناخت فرهنگ مردم چینی تایلندی بدل کرده. علاوه بر تمام اینها در این بازار میتوانید با میوه ها و گیاهان عجیب نیز آشنا شوید و چندتا از انها را برای آپارتمان خود همراه بیاورید تا همیشه خاطره این محله رنگارنگ را در کنار خود داشته باشید. اگر به ظروف سرامیکی و سفالی هم علاقه دارید و می‌خواهید خانه خود را با این ظروف زیبا تزئین کنید، حتما سری به محله چینی‌ها بزنید. سفال‌های فیروزه‌ای، سفید، آبی، ظروف سنگی و سنگ‌ها و سرامیک تایلندی؛ همگی در این محل پیدا می‌شوند.
اور تور کور
بازاری عظیم برای مواد غذایی تازه. چیزی شبیه بازار روز رشت اما با عظمتی چند برابری در واقع اور تور کور چهارمین بازار بزرگ مواد غذایی تازه است. اگر علاقه مند به آشپزی باشید میتوانید بهترین مواد اولیه تایلندی را در این بازار پیدا کنید اگر هم پختن غذا با این مواد را بلد نبوید میتوانید از راهنمایی فروشندگان محلی بهره مند شوید و با چند دستور پخت تازه برای جیرجیرکهای ترد و خوشمزه به خانه برگردید. از میوه ها هم غافل نشوید سبد میوه مخصوص تایلندی که پر از انواع میوه های نا آشنای استووایی مانند میوه اژدها ، لیچی و پاپایا است در این بازار قیمت کمی دارد و میتواند میان وعده ای مناس تا آماده شدن غذای مخصوصتان باشد
چاتوچاک
یک مرکز خرید به صرفه دیگر در قلب بانکوک. مشهور است که اینجا ترکیبی از تمام بازارهای تایلند است و بهترین و ارزانترین های هر بازاری که مورد توجه بیشتر گردشگران تور تایلند است، در اینجا پیدا میشود. اینجا خیلی هم بزرگ است. هشت هزار مغازه در مساحتی حدود 35 هکتار گرد هم آمده اند تا مطمئن شوند که شما با جیب خالی از بانکوک خارج میشوید.در اینجا هم لباس پیدا میشود هم عتیقه های عجیب و غریب و صنایع دستی محلی و جادویی. حتی صفحه های قدیمی گرامافون و دوربین های عکاسی اولیه هم در چاتونچاک به فروش میرسند
بهترین رستوران ملل در دبی
دبی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آسیایی محسوب می شود که میتوان گفت از نظر تنوع ملیتی ، در ردیف متنوع ترین مناطق جهان قرار دارد و همین امر باعث نفوذ فرهنگ های مختلف در این شهر شده است . یکی از مصادیق این تنوع ، کلکسیونی از طعم ها در رستوران های رنگارنگ با غذاهای ملل مختلف است که مورد توجه بسیاری از گردشگران تور دبی قرارگرفته است . اگر علاقه مند به امتحان کردن غذاهای کشورهای مختلف هستید با ما همراه شوید.
رستوران ژنگ هیز
اگر به غذاهای چینی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم به رستوران ژنگ هیز دبی سری بزنید. این رستوران در یک اسکله در مجتمع مادینت جمیرا قرار دارد  و با حفظ فضای سنتی خود ، منظره ای زیبا از برج العرب و خلیج فارس را به نمایش میگذارد.
در این رستوران سر آشپزها غذاهایی را ارایه میدهند که آمیخته ای از غذا های مدرن غربی  با طعم و مزه غذاهای سنتی چینی است.
چیدمان خاص رستوران ژنگ هیز هم به نوبه خود ، به خوبی گویای این تلفیق است.
از امکانات این رستوران می توان به نشستن در دو محیط داخلی و خارجی، پارکینگ، ویلچر و اینترنت اشاره نمود، به صورت خلاصه باید بگوییم که رستوران ژنگ هیز محیطی مناسب را برای دوست داران غذای چینی در تمامی سنین فراهم آورده است.
رستوران نوبو  دبی
اگر از ساکنان محلی دبی سراغ یک رستوران ژاپنی را بگیرید، بی شک به یکی از سه رستوران فوق العاده  زیر اشاره خواهند کرد: اکو (Okku)، زوما (Zuma) یا نوبو (Nobu)  .
همه این رستورانها  به یک اندازه در صنف خود موفق هستند، اما نوبو، که در هتل آتلانتیس دبی و در جزایر نخل مصنوعی این شهر قرار دارد، به خاطر موقعیتش به شکل قلعه درآمده و پیروز میدان رقابت است .
این رستوران ژاپنی ، ظاهری سنتی و فضای داخلی مینیمالیستی داشته و توسط سر آشپز معروف ماتسوهیسانوبر برای معرفی مجدد غذاهای ژاپنی در سراسر جهان ، ایجاد شده است.
نوبوی دبی  یکی از ۳۳ شعبه رستوران زنجیره ای نوبو در دنیا بوده و کاملا ثابت کرده که غذاهای فوق العاده ای دارد. در شعبه دبی تلفیقی از غذاهای ژاپنی با الهام از ذائقه عربی را خواهید چشید که بسیار هم دلچسب وپرطرفدار است.

غذاهای کلاسیک و بسیار معروف ژاپنی که با دست کاری های عربی ترکیب شده  ، عبارتند از ماهی کاد سیاه ِ سرخ شده که با سس شیرین میسو سرو میشود، خوراک ماهی یلو تایل که به همراه برش های نازکی از فلفل جالا پنو مزه دار شده  ، میسو تاکو ماهی قزل آلای تند با یک چیزکیک خامه ای همراه با یوزو سربت و...
همه چیز در این غذا خوری معروف با تورهای ماهی گیری و قلاب های منحنی چوبی تزئین شده است، تا احساس به دام انداخته شدن در یک تور ماهیگیری بزرگ با نخ های بسیار جذاب را ایجاد کند.
گرانترین غذای این مجموعه گوشت گاو استرالیایی(۲۲۳ دلار) است که بی نهایت هم خوشمزه است.
مشتریان می توانند طیف وسیعی از غذاها با سبک های مختلف را انتخاب کنند اما “anticucho”به عنوان لذیذ ترین گزینه به همه میهمانان توصیه می شود.
رستوران نوبو برای میسو ماهی کاد سیاهش معروف است (۶۰ دلار)، خرچنگ دریایی غذایی سبک ترمیباشد که اگر در کنارش سالاد کویچ کینوآ  (۵۳ دلار) هم میل شود  بسیار فوق العاده تر خواهد شد.
کلاس های آشپزی که در اولین شنبه هر ماه  در نوبو برگزار میشود ، امکان یادگیری اسرارآشپزی این رستوران زنجیره ای مشهور را فراهم کرده است.
رستوران کاوالی کلاب دبی
رستوران کاوالی کلاب واقع در هتل فیرمونت خیابان شیخ زاید یکی از لوکس ترین رستوران های ایتالیایی است که جایگاه شیوخ و اُمرای دبی و ثروتمندترین مسافران این شهر است.
با توجه به این که طراحی داخلی این رستوران با همکاری طراح معروف روبرتو کاوالی انجام شده است، جای تعجبی ندارد که بگویم این محل تنها یک غذا خوری ساده نیست و بیشتر شبیه به یک قصر مجلل ارغوانی  است.
لوسترهای ساخته شده از کریستال های سواروسکی (Swarovski) از سقف آویزان شده اند و در اواخر شب روشن میشوند .
شبها بر روی دیوارهای ارغوانی رنگ رستوران ، یک پروژه نمایشی بزرگ مد به نمایش در می آید.
حتی آسانسورها با دیوارهای پارچه ای زبرا پرینت پوشانده شده اند .
توالت زنانه طلایی با آینه های آرایشی خصوصی پوشانده شده اند(به صورت ترکیبی خال خالی).
تا ساعت ۱۱ شب موزیک دی جی پخش خواهد شد.
در حالی که کلاب کاوالی مقصدی برای مهمانی و پایکوبی است، هنوز هم یک شام ایتالیایی چهار بشقابه خوب را ارائه می دهد.
غذاهای اصلی، مانند دم مانک فیش (monkfish) گوشتی که در مایع سیاه ماهی مرکب آپز شده یا ماهی خاردار مدیترانه که در کدو سبز پیچیده شده، بسیار پر متقاضی هستند.گرانترین غذای این مجموعه ۸۵۰ گرم از استیک نیویورکی تهیه شده از  گوشت گاو ژاپنی میباشد .(681 دلار)
توصیه میکنیم در این شب فراموش نشدنی فرصت استفاده از یک بشقاب کارپاچیو (carpaccio) میگو با کرفس، پنیر و هندوانه خیس شده با آپرول اسپریتز را هم از دست ندهید .

کد N2075836

وبگردی