آفتاب

چهارمین جلسه متهمان بانک سرمایه در دادگاه انقلاب آغاز شد

چهارمین جلسه متهمان بانک سرمایه در دادگاه انقلاب آغاز شد

تهران- ایرنا- چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات سه تن از مدیران سابق بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌ مقام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، طی سه جلسه گذشته سه متهم بانک سرمایه به نام های علی بخشایش، مدیرعامل سابق این بانک، پرویز کاظمی، رئیس سابق هیات مدیره و وزیر رفاه دولت نهم و محمدرضا توسلی، عضو سابق هیات مدیره بانک سرمایه از خود دفاع کردند. اتهامات این افراد مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی کشور در قالب خیانت در امانت است.
به گفته مسعودی مقام در این بانک تخلف 29 هزار میلیارد ریالی صورت گرفته که بخشایش متهم به خیانت در امانت به میزان 29 هزار و 354 میلیارد و 880 میلیون ریال، کاظمی متهم ردیف دوم به مبلغ 24 هزار و 883 میلیارد و 399 میلیون ریال و توسلی به میزان 25 هزار و 12 میلیارد و 616 میلیون ریال است.
در جلسات گذشته پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران، بخشایش و کاظمی به ارائه دفاعیات خود پرداختند. توسلی به دلیل بیماری در دومین جلسه حضور نداشت و وکیل این متهم در دفاع از او مطالبی را بیان کرد.
روز دوشنبه در سومین جلسه این دادگاه نماینده دادستان تهران وعده داد که با صدور کیفرخواست برای 29 متهم دیگر این بانک به افشاگری خواهد پرداخت.
نماینده مدعی العموم روز گذشته اعلام کرد که این دادگاه به اتهامات سه تن از مدیران سابق بانک رسیدگی می کند و کیفرخواست ۲۹ متهم دیگر صادر خواهد شد.
اجتمام *1003* 3063
کد N2074216

وبگردی