آفتاب

«نامیرا» با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از داعش می‌گوید

«نامیرا» با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از داعش می‌گوید

تهران- ایرنا- نمایشی محیطی «نامیرا» با محوریت جنایات داعش و شهدای مدافع حرم با حمایت و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی در دهه فجر اجرای خود را آغاز می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، «نامیرا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی نام نمایشی است محیطی و حاصل کار گروه کارگاه تئاتر ایران که با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 21 بهمن در پارک دانشجو اجرا می‌شود.
در خلاصه داستان این اثر آمده است؛ «نامیرا» روایت دختر شهید مدافع حرمی است که به دنبال پیدا کردن پدر خود در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند و در این سفر پر رمز و راز خیالی با داعش و جنایت‌های این گروه روبه‌رو می‌شود.
شفیعی کارگردان نمایش با بیان اینکه دو سال پیش طرح اولیه نمایش «نامیرا» را آغاز کردم، اظهار داشت: به دلیل ماهیت کار ناچار بودم پژوهش‌ها و تحقیقاتی انجام دهم که انجامشان از شکل‌گیری ایده اولیه تا امروز که کار مراحل پایانی خود را طی می‌کند، حدود دو سال زمان برد.
وی با بیان اینکه «نامیرا» به این سوال نیز می‌پردازد که چه قدرت‌هایی با چه ایدئولوژی‌هایی داعش را به وجود آوردند خاطرنشان کرد: زمانی که از داعش صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم نقش شهدای مدافع حرم را نادیده بگیریم. در نتیجه «نامیرا» قصه و روایت سرهایی هم هست که داده شد تا محورهای مقاومت، مرز کشور ما و مرز کشورهایی که در خط نخست مقاومت هستند حفظ شود.
کارگردان نمایش «دریادلان» اظهار داشت: گروه «نامیرا» را 90 نفر تشکیل می دهند که شامل 60 بازیگر و یک گروه هنری 30 نفره می شود و سه ماه است در حال تمرین هستیم. 12 بازیگر کودک نیز به ایفای نقش می‌پردازند.
شفیعی در مورد شرایط اجرای این نمایش گفت: به دلیل اجرای «نامیرا» در محیطی بزرگ، فضایی باز و با دکور و آکسسواری وسیع مراحل تمرین دشواری را پشت سر گذاشتیم و از 21 بهمن در پارک دانشجوی مجموعه تئاتر شهر تا اواسط اسفند اجرا خواهیم داشت و تعدادی از این اجراها نیز در قالب بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود.
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم نگاهی هنری به این موضوع داشته باشیم و با زبان تئاتر و ویژگی‌های خاص این زبان، به دور از قضاوت‌های نابه جا یا هدفمند، مساله داعش و محورهای مقاومت را مورد بررسی قرار دهیم. در این نمایش، داعش را از پیدایش تا نابودی به تصویر خواهیم کشید و برای ارتباط با نسل جوان هم در محتوا و هم در شکل اجرا از شعارزدگی دوری کرده‌ام.
فراهنگ ** 7561 ** 9053
کد N2073597

وبگردی